Då vi drack alkohol på blodad tand


Jag sa att man inte dricker för att det är gott,
det drickas som drickas ska
Du komenterade "Äckligt"
"Drickas det ska, kröka är bra"
Sträckte flaskan på rak hand,
så snart vi var inne i dimmans land.
Vi drack alkohol som på blodad tand

Vi skulle ut och röja,
vi skulle ta oss en runda
Då vi hade glömt bort livets sunda
Jag försökte gå,
Jag försökte stå,
då fallet kom som ett brak
Tiden började rinna ut som sand
då vi gick i dimman hand i hand,
vi drack alkohol på blodad tand

Flaskan blev tum,
synfälltet snett
och hjulbenta som få
I samma stund jag ej kunde gå,
strax där efter en aningen illa började må
Vi blev förälskade i spriten,
då våra hjärtan stod i brand
Vi drack alkohol på blodad tand

Syrenen den lyste,
ambulansen snabbt gick
Inte längre lycklig,
en magpumpning jag fick
En baksmälla som inget annat,
kanske vi skulle ha stannat
innan dimman var för tjock
Saken blev ett faktum,
vi drog vår första 14:is fylla i land
Då vi drack alkohol på blodad tand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0