Mitt privata fylleslag

Välkommen till mitt privata fylleslag,

Kom greppa Whiskeyns behag

Se till att blanna

Sjung med, det är ett jävla drag

Vi ska supa så att pumpen ska stanna

Välkommen till mitt verkligen sanna

Jag

Ikväll är spriten våran lag

I natt är vi anarkistiskt styrda

Vi får riva denna fasadmur,

Vi är ju annars så pryda

Vi är fyllans partydjur

Så välkommen till mitt privata fylleslag

Greppa spriten och ge fan i behag

Nu jävlar ska det krökas,

Kom nyttja alkoholens drag

Ikväll ska lyckan sökas

I natt lever vi på drömmar

I natt syr vi ihop mina begärs sömmar

Skål!

Kvällens tanke

Jag satt här och tänkte på alla dess OM som man hela tiden får höra. Om jag hade levt då, om jag hade lyckats där, om jag hade klarat det, om jag gjort så...
Visst är det enkelt att måla upp fantasibilder av hur enkelt allt hade kunnat vara och hur bra allt hade kunnat vara. Men stopp nu här ett tag, har jag missat något eller sitter ni bara och tänker på det som hänt och att ni misslyckats och blivit den ni blivit?
Nutid är det som sker nu och framtid det som komma skall. Varför tänka på hur det kunnat vara och inte på hur man kan se till och skapa sig själv en morgondag.
Varför ska man stå och stampa i samma saker hela tiden? Är det någon slags av personlig utveckling?
Inte vet jag, men jag förstår inte varför man ska hänga läpp längre än vad man behöver när man har hela världen framför sig.
Man kan inte skapa sig en framtid av det förflutna där man misslyckats, så varför inte ta reda på vad som gjorde att man misslyckades, gå vidare och se till att man står högst upp på pallen.

Så om du någon gång vaknar på morgonen och är helt förstörd i hela kroppen. Knäna strejkar, ryggen går inte att böja och nackspärren sitter där den sitter. Istället för att skrika och tjura, gå fram till stereon och sätt på James Brown - Get up I feel like being a sex machine.
Skapa dig ett leende, skapa dig en vardag

Staffan

Wanted! Dead or Drunk!
Staffan Andersson
A member of Blanna.nu

Veckans fråga

Varför heter det bävernylon?

Blandade bilder

Håll-i-Day

Var nere i hamnen efter lite försening vid 17.30 för att kassta i mig lite mat och börja hjälpa till och få båten i ordning och en halvtimme senare så hade vi hunnit komma ut ur hamnen och cirkulerade runt lite.
Det blåste mycket och Holly drog som bra den. Stack direkt i kryssen och allt kändes så otroligt bra även fall vi som vanligt är den minsta båten av dem alla.
De satte upp nr 13 i tornet och såg sedan efter vilken bana det skulle visa sig vara och kom snabbt på att det var samma bana som förra gången då allt gick åt skogen, bara att denna gång så var den på andra hållet. Det vill säga startflagga barbord, skitpricken barbord, Höllvikenfyren barbord för att sedan avsluta där vi hade börjat och även det på barbord sida.
Spänt inför starten med för mycket pillande på fotbanden gjorde så att vi kom lite för många sekunder plus på starten vilket inte gjorde mig allt för glad då jag vet att detta är sådant som jag SKA kunna time:a väldigt bra. Men där emot så visade det sig efter att jag kom på iden om att hålla ute spinacker bomen för att fånga upp vinden gjorde så att vi seglade snabbare än många av dem andra båtarna med högre lystal. Det vill säga att vi seglade sanbbare än dem som har ett lägre handikapp.
Något som kändes magiskt på något sätt, något helt makalöst. Inte för att vi gick så fort för att det visste vi redan på något sätt att vi skulle göra. Men att jag stod vid masten, höll ut bomen, tittade ut över horisonten, fick solen i mitt ansikte samtidigt som att Holly som vi arbetat så mycket på hela vintern kör på riktigt bra och de andra båtarna kommer närmare och närmare oss.
Att sedan allt gungade så skönt som havet kan göra ibland och att allt är så tyst runt omkring, och när det sedan visade sig att vi ledde med ca 7 minuter när vi kom till skitpricken gjorde så att man fick ett sådant sjukt lyckorus. Allt var bara så underbart.
Samtidigt som man ville skrika ut sin lycka så sa lugnet till en något helt annat. Jag tog i hand med Anders för att sedan bara fortsätta njuta.
Dessa minuter var magiska, jag kände mig helt uppfylld och lite som när man har ett sådant perfekt tillfälle med någon som man tycker otroligt mycket om. Det pirrar i magen, det känns underbart, man är glad men man vill inte skratta fullt ut på något sätt, man vill skapa en massa ord med munnen men tystnaden räcker mer än allt annat och sen önskar man bara att man kännt lika dant tidigare.
Holly är för mig otroligt vacker, men det är otroligt vad en båt och havet kan göra med ens känslor.

Vi fick det sen svårare i kryssen och vinden blåste tyvär inte konstant. Något som gjorde att vi fick lite problem att hänga med de andra båtarna av den enkla anledningen att de är större båtar med större segel.
Vi fick i alla fall snabbt ner spinacker bomen och kunde försöka göra allt för att hålla uppe farten, men det blev för hackit för oss.
Efter att vi hade rundat Höllviken fyren så insåg vi att det var ett för stort tapp för att vi skulle kunna klara det. Försökte där efter tappert lägga om kursen för att vinna några extra sekunder. Tyvär så straffade det oss lite och vi tog oss in på en tid 20 sekunder efter sexan när man räknat av från lystalet.

En bra insatts och ett respektabelt resultat, men känslorna sa något helt annat. Jag var så nöjd, hur ska jag någonsin kunna spendera en tisdagskväll något bättre, och kommer jag nästa tisdag ha samma känsla i min kropp när min kära Holly bara stöter fram genom vattnet?
Låt tiden säga sitt och låt mitt stora leende sitta kvar hela veckan ut. Jag tror jag är kär

Dagens mening

Jag hånglar inte, jag är allergisk

Underbart!

Hej Alla glada.
Vi börjar med att inleda med att säga att detta är det första som jag skriver i denna blogg och att jag kan lova att det kommer att bli en hel del.
För er som inte hängt med innan så har jag varit med i forum, bloggar, inlägg och allt vad det nu heter på sidor som haket, nightlife, lunar, sockerdricka osv osv innan.
Till skillnad från då och nu så komer jag inte lägga så stor tyngd på filosofi och poesi. Visst, det var en rolig period i mitt liv då jag skrev och skrev som en dåre om det. Det ligger fortfarande i mitt intresse, men jag gillar mer att festa, jobba och leva livets glada dagar.
Mycket möjligt att jag kommer att lägg in något inlägg om jag håller någon toast eller dylikt. Men som alla som känner mig vet så är det aldrig något långrandigt, utan det handlar mer om skämtsamma saker som rimmar.

Skit i det nu! Kom til sak!

Helgen har varit helt underbar. Började med att man fick bonus så jag tänkte att jag kunde investera lite pengar på att fortsätta att ha det roligt, och det gjorde jag också.
Började med att vi såg plötsligt i Vinslöv hemma hos Anton. En ganska skön start på en kväll för att sedan åka hem till Henke och dricka öl med Henke och Forken. Mycket snack, mycket öl och vi landade till slut på "Lilla" där vi hade två/tre dricka för att sedan sluta med gatuköket. Bara en lugn och trevlig kväll med andra ord.

Lördagen kom det igång bättre. Jagade folk för att få ihop en bra förfest då jag var på studs humör och inte ville något annat än att komma ut full och glad. Något som jag måste säga att jag lyckades med.
Fick tag i ett glatt gäng med mycket sprit och humör på topp. Speciellt kul att Carro, Jill, Flaggan och Johan kom. Men alla er andra, jag älskar er med bara att ni super ändå så mycket så att man ser er var gång som det är något =)

Kom tråkigt nog inte ut på något disco även fall mina knän ryckte och att det hade börjat sprida sig till höfterna. Men det blev ju "Lilla" igen och pappa fick dricka Newcastle och le stort. Sen så var allt bara så otroligt roligt.

Men bäst av allt är att Norrköping börjar närma sig och att jag är skylldig många olika danser och en hel del dricka =) Jag måste dra vart enda dans i boken och dricka allt i klubbens lista innan jag kan känna mig helt nöjd =)
Det kommer att bli en satans bra resa, och ifall den slutar lyckligt eller inte vet jag inte. Men jag kommer i alla fall att släppa loss som aldrig förr.

Livet är så jävla vackert!
Jag är singel, kan gå ut när jag vill och se till så att jag mår super. Men bäst av allt är att man inte saknar någon vid ens sida utan man vill bara ha det så roligt som det går.
Men under tiden som jag sitter och sjunger "So don't play with me, 'cause you're playing with fire..." med glimten i ögat, mycket ironi och ett stort leende så tänkte jag avbryta med att säga godnatt och hoppas att morgondagen blir så vacker som jag vill att den blir =)

Blås vind, blås. På Tisdag ska det seglas

Välkommen till min nya blogg!