Livet mjukt som bomull


Doften av whiskey i måtta av öl
Glaset min bästa vän,
bästa vännen till ett glas
Jag ser skenet till ljus i tunneln,
njuter av min föda, när dina drömar går i kras
I bränsle av alkohol med lusten av ett knull
Att livet kan vara så mjukt som bomull



I en dimma tjock från hjärnans paradis
Utfyller jag mina behov, lugnar mina tankar
Jag lever i lugn, förbehandlar en hjärnkris
När alkoholen gör så mitt hjärta bankar
I jakten på mina drömmars knull
När livet är mjukare än bomull



Travande genom glasen,
I andras tycke på den sista frasen
Jag sjunger på min melodi av whiskey,
jag sjunger med ett stort leende
I ett slitet, nedsupet utseende
Misste min vardag, blev av med mitt knull
Men ack vad roligt att få vara full


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0