Sömnlös igen och inget bättre för mig

Någon som tidigare hört om en kille som hette Lucian Staniak?
Tyvär så finns det inte så fruktansvärt mycket om honom som det borde. Saken varför just jag hittade hans namn och det han hade gjort var när jag för ett bra tag sedan satt och funderade över serie mördare, vad de vanligaste motiven var och varför. Tråkigt nog så fann jag att de flesta av de stora namnen var inte direkt så intressanta. De flesta av dem var pedofiler och nekrofiler, samt rasister och tråkiga snubbar som oftast endast gav sig på lätta byten, antagligen för att det var enklast så och att dem endast räknade mängden på mord och inget annat.
Dock så mitt i allt detta så hittade jag något intressant, Lucian Staniak. Det som skillde honom från mängden var att han var konstnär och poet. Så var gång innan han skulle mörda någon så skickade han in en text som han fick publiserad.
Lucian lyckades mörda 20 personer och det som avslöjade honom var en av hans egna tavlor
Nedan så följer två av de skrifter som han skickade in till tidningen

"There is no happiness without tears, no life without death. Beware! I am going to make you cry."

"I picked a juicy flower in Olsztyn and I shall do it again somewhere else, for there is no holiday without a funeral."

Inte vet jag varför jag just skriver detta nu, kanske för att jag inte kan sova men kanske också för att jag är så trött på folk som finner Ted Bundy intressant, han var ju ingen poet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0