Kort och Gott om Norrköping 2007

Inte alltid för roligt att dricka bira fram till småtimmarna för att sedan sova en timme brevid "Bönan" som envisas med att sova spoon. Något som halverade min sovtid inför lördagen.
Men jag fick i alla fall en halvtimmes sömn efter att ha puttat bort "Bönan" ett flertal gånger.
Morgonen blev väl lika munter som jag hade trot. Klart att den gamle gode Maxen hade dans stegen med sig direkt och musiken började komma. Så efter ett litet tag flög jag ut med surf skjorta av fulaste slag, blommig shorts och ett par gamla vans av bästa lowlife modell.

Tråkigt nog så fick vi inte dricka på bussen och de sex timmarna som det tog så var det inte så mycket att roa sig över mer än TP med Cheifen, Micke och Spoon Bönan. Samt att det var lite mingel på rast stoppen och lite skojande i bussgången.
Så när jag väl kom fram så skadade det inte att möta upp Henrik unt Henrik på taket för att hoppa ner i bubbelpoolen för att knäcka en berka. Ganska underbart bra och än bättre var det att hotellet redan var betalt och jag började känna söttman av festen och livet som en riktig Hartler.
Tyvär så fick man bara en stund att vara där för att sedan så var det samling och lunch en liten bit där ifrån då man även skulle stöta på alla de andra kontoren och hubbarna, en drygt 300 pers för att sedan delas in i lag och ha en hederlig tipsrunda. Bra nog så kom jag i ett bra lag utan ambitioner och vi nöjde oss med att använda internet och telefon för att få reda på alla frågor för att sedan sätta oss på puben för att sjunga vidare på vår melodi.
Och dra på trissor! De hade min Newcastle där =)
Så efter en två kannor och en schnaps så bar det vidare till hotellet med lite mer bubbel och lite mer bira, samt att man äntligen fick tillgång till sitt rum.

Tempot var tyvär fortfarande snabbt och det blev bara en timme eller något i bubblet. Sen så var det att få på sig skjorta och kavaj inför kvällens stora huvudaktivitet.
Delade en taxi med Cheif och company för att komma till värmekyrkan där det bjöds på tre rätters samt underhållning av David Hellenius som även hade lite informations filmer om TNT som Filip & Fredrik hade gjort. Sjukt roliga med lika rolig humer som vanligt.
Inte nog med det så fick även jag gå upp på scenen och svara på en intervju av David där jag fick spela min VD Stephen Naylor, då jag kommer från Birmingham och pratar med lite english brytning och tycker dit vart en braa rå på TNTexpress.
Hur som helst. Det uppskattades riktigt mycket och det blev applåder och busvisslingar över hela lokalen. Samt att jag hade fått 40 high fives innan jag kunde komma till min plats.
Som tur var så tyckte Stephen själv väldigt mycket om uppträdandet och vi snackade en hel del kvällen igenom och jag kan väl säga som så att han är en riktigt skön kille med riktigt bra humer.

Kvällen fortsatte med väldigt mycket dans i en lokal på ca 35 grader celsius. Väldigt varmt och väldigt mycket dricka... Men vad ska man säga? Jag var kungen av Norrköping och det gjorde jag väldigt bra =)

Tyvär var bubbelpoolen stängd under natten så det blev inget avslut med de tre sista ölen på natten inför en bar himmel. Men jag fick klara mig fram tills vi kom hem då jag och Bönan kunde ta och dricka dem nere på ribban inför ett strålande solsken och en jävla massa att prata om.


Utvärdering av helgen då

Jo, vad ska man säga?
För lite sömn och för lite pengar efter den nya kavajen. Men tillräckligt pigg för att göra en kväll så säker för fest som en bira för alkisen, samtidigt som pengarna räckte långt och väl.
Visst finns där alltid sina fel och snesteg, men det är aldrig något som ger utslag på richters skalan och antagligen så att dem aldrig syns.

Helgen fick ett välförtjänat betyg på 9.8
0.3 över förväntat, 0.3 promille mer än förväntat och 0.3 mer roligt än väntat.


Också avslutar vi sött genom att skriva att jag älskar er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0