Möllan och Pub25 en onsdag


Får börja med att säga vilken värme det har varit idag. Ett riktigt skönt väder och en ledig dag för att fira landet som ockuperar Skåne. Jag behöver inte säga mer än att mitt leende säger mer än vad ord någonsin kommer att kunna säga.
Lite oväntat så var inte Anders hemma när jag kom ner till Möllan och klockan var bara barnet. Jag tänkte bara "ah, skit i samma". Gick ner mot torget och stötte på Wiberg nere på gatan. Roligt nog så hade även han flyttat till Möllan, så jag hängde med honom upp för att ta en bira och snacka lite skit en timme eller två så att jag kunde parera Anders perfekt.
Resten av tiden var mest kaos. Anders tog tid på sig som vanligt, telefonen ringde, folketspark blev inställt, tappade bort Carro men haffade upp Kalle och Niclas...
Men efter många om och män så hamnade vi till slut på det gamla haket pub25 för att se matchen.
Vad ska man säga? 10 alkolister och ett gäng bort tappade mäniskor. En tragisk gammal käring med grova alkoholproblem satt och stötte på mig. Skabbigt som få och komentaren "sluta snigla på mitt ben kvinna, jag försöker att beställa" låg i luften. Synd bara att jag tyckte så synd om henne, och jag kunde inte sluta fundera på vart hennes liv gick så snett och varför hon tappat allt förstånd.
Man får i alla fall hoppas på att hon aldrig haft något, då har hon i alla fall en anledning.
Skit i det! Vill bara glömma denna tragiska mäniska.
Det blev i alla fall 5-0 precis som jag sa inför matchen och jag fick se Mackan (Rosenberg) göra mål, Zlatan komma in en stund samtidigt som jag åt natchos och sörplade Cola. Ja, jag vet. Men man måste hålla sig i skinnet ibland även fall det är lill lördag och fotboll.
Livet är underbart och om ni bara hade kunnat se mitt leende så hade ni förstått vad jag menat.
Mamma säger att jag har ett väldigt vackert leende, inte vet jag. Men jag tycker i alla fall om att använda det

Kommentarer
Postat av: Carro

Maaax nu drar vi snart :D yeah....så jävla kul vi ska ha!!

2007-06-09 @ 01:48:43
URL: http://carrrrrrrro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0