Den perfekta morgonen

Att börja dagen av att vakna till min hysteriska väckarklocka utan att behöva höra den mer än en gång. För att sedan lyckas stänga av de två andra klockorna innan de också börjar ringa.
Att sedan ha tid till att kolla nyheterna via nätet innan jag hoppar in i duschen för att sedan kolla tv i 10 minuter från soffan med mitt stora täcke, för att sedan lyckas få i mig fjällfil och två knäckisar med färskost.
Sen ska jag lyckas prata och klappa Ragnar, byta hans vatten och låta honom bada i sanden en stund. Så att jag sen kan lyckas komma ner till bilen med kläder på och inte hitta en p-bot i vindrutan.
Väl i bilen så ska stereon funka utan problem och det ska inte bli några hack i musiken när jag kör. Volymen ska ställas in på 30 och det är ett måste att det är Ramones, Rage Against The Machine eller något annat band som spelar hårt och lägger en bra grund för dagen, så att jag under tiden kan skrika med i texten och banka med händerna på ratten. Ut över det så ska jag också tänka på allt som ska göras under dagen och mata in det i mitt eget huvud så att jag gungar i hela kroppen innan jag kommer till jobb.
Väl på jobb så är det ett måste att jag får i mig två koppar kaffe i ett snabbt tempo, att jag har alla listor färdiga, en veckoplan färdig för mig själv och att jag får bort allt krims krams runt omkring som jag vill få bort.
Skulle det sen vara den absolut bästa morgonen så skulle jag även ha fått ett kärleksbrev av Stephen, men just den biten går nog inte i uppfyllese. Så jag får väl kanske nöja mig med ett mail från Sevvan angående förra veckans samtal istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0