Mogen nog att pensionspara

Visst, visst, visst... Man sitter kanske lite för mycket ensam, och jag tänker kanske lite väl utanför boxen. Men jag har ju inget bättre för mig denna onsdagskväll.
Till en början med så gick jag bara en bra stund och störde mig på alla vuxna personer som inte kan bete sig och att jag tycker att moralen ligger så lågt hos så många folk. Kanske för att jag själv uppfattar mig själv som att ha ett moraliskt problem då jag tänker för mycket och alltid vill göra det bästa. Hörs jätte bra, är skit dåligt! Man slutar att ta och ge, man bara ger som en looser utan botten.
Men i alla fall, jag kände bara att jag var så trött på så många och så mycket som jag ser. Då det enda sättet som jag känner till för att göra mig lite lyckligare och släppa tankarna är genom att använda ironin, i detta fall blir det en hederlig lista som får namnet "Mogen nog att pensionspara". En text utan någon nytta eller någon fakta för att läggas på minnet. Helt enkelt en text utan någon som helst mening för att underlätta mitt egna medvetande


Nedan följer 15 orsaker varför jag är mogen nog att pensionspara

1. Mina knän talar sitt egna språk
2. Jag valde nästan lingondricka till lunchen idag
3. Jag säger nästan ifrån när andra skitat ner i tvättstugan utan att städa undan (stor varning)
4. Mina grannar hälsar artigt på mig och pratar gärna en stund
5. Har SB12 på badrummet utan att jag tror att jag har dålig andedräckt
6. Tycker mig ibland se ut som Roland i Torsk på Tallin när jag står i köket och lagar mat
7. Kollade på Eurosport i veckan, BÅDE ETTAN OCH TVÅAN! (Hjälp!)
8. Inleder morgonen med att dricka pulverkaffe och läsa nyheterna
9. Blandar mig in i politiken via forum och privata brev till politiker
10. Har börjat tycka att det är jobbigt att se ungt folk på stan som har barn
11. Vaknade innan klockan 10.00 i lördags
12. Har börjat använda ordet köpekaka
13. Parkerar ibalnd på handikappsplatserna
14. Har nästan helt slutat att svära
15. Jag ljuger inte så länge sanningen är en bättre anledning än lögnen


Känns som att man är mogen nog att pensionspara faktiskt även fall jag inte vill då man kan lägga pengarna på roligare saker när man väl är ung. Där emot så är man nästan mogen nog för att gå i pension när man ser på vissa och jag går varken med käpp eller basker till vardags!
Kanske lite av ett veckans i-lands problem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0