Sköna måsten

Också plötsligt kom den, helgen som energin inte var på topp och utelivet dog ut för en gångs skull. En stund, en helg då Maxen bestämde sig för att hålla sig hemma och ta det lugnt.
Något som kanske för många är tråkigt och jobbigt, även något som kan vara det samma för mig. Dock så var det inte så i detta fall.
Inledde i och för sig fredagen med att tvätta, städa och runda av med filmkväll hos Anders med ostbricka och alkoholfritt. Det var ju inte hemma men det var ingen utgång, hur som så var det väldigt trevligt även fall jag längtade friskt efter min sköna stora säng som kallade.
Fick sedan många timmars sömn och vaknade utvilad och fin. En sådan skön morgon där allt bara kändes så energirikt och bra. Så bra att jag hann ner och panta alla pantflasker som var totalt för många, samt ta en kaffe framför tv:n, närmare bestämt 4 koppar under några timmars tid. Men det var skönt hur som hellst.
Där efter så kom brorsan med burgare och ett himmelsblått hjärta, något som kanske skulle ha bytts ut mot mitt svartvita skat-hjärta då hjältarna från Tyneside Newcastle vann stort för 3:e gången irad och säkrade nästkommande år i Premier League. Men ett deppigt MFF fick det bli istället som spelade knackligt utan ledarskap och utan någon gnista. Tur att den gamle Skoogen gjorde sitt i alla fall och fixade en pinne, så snart kan vi vara på samma nivå som bröderna Trelleborg i söder.
Senare på kvällen så var jag ensam igen och lugnet kom över mina axlar. Bestämde mig för att chillimarinera lite fläskfile, njuta av en god middag som kanske blev lite för stark för mitt eget bästa. Så stark att till och med mina ögon började rinna. Problemet är bara att man tycker att det är så gott så man kan inte hålla sig ifrån det.
Just i stunden så började jag känna mig allt mer och mer avslappnad och allt mer och mer nöjd, något som ledde mig till att korka upp en reserva rött och tända en perfekt fuktad kubansk ciggar. Släckte ner ljuset, tände några värmeljus och bara lutade huvudet tillbaka och fann avkoppling via musiken och smaken som kom in i min munn.
Helt enkelt ett skönt sätt att döda en och en halv timme på en lördagskväll.
Låg sedan kvar en liten stund och tittade på dumburken för att sedan nöjt somna in och ta igen all bortkommen sömn och bli snäppet vackrare även fall det inte synts.
Sen att runda av söndagen genom att hämta upp lilla mormor och spendera en skön kväll hemma hos mamma över en god middag.
Visst är det konstigt att det inte behövs vara mer märkvärdigt för att man ska känna sig riktigt nöjd 

Kommentarer
Postat av: Malin

"HAHA :) självklart kommer jag som vip, speciellt om du tänker ha en "högsta vikt gräns", för det är något jag inte säger emot. Eftersom att min helg bestod av "hej, medel BMI:et ligger på 150 här". So im in :)"

btw, nu vill ja se VECKANS med Malin och endast malin :)

2008-04-07 @ 18:26:07
URL: http://emaelien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0