Som att läsa en bok


Livet kan vara för jävla vackert. I livet hittar man allt mellan himmel och jord, något som faktiskt allt har en charm på ett eller annat sätt. Man måste liksom bara hitta ironin i det.
För när man tänker på det så kan alla klaga över folk i media, i dokusåpor och andra personligheter som gör bort sig, får problem med saker och ting samt alla andra problem vad de nu kan vara. Jag tror dock inte att jag tar i när de flesta personer säger sig tycka att problemen är dumma och tror sig veta hur dem kan lösa det.
En klok vän sa en gång till mig att det är så enkelt att hitta fel på andra för att inte ta itu med sina egna. Något som jag tror stämmer otroligt bra in på mycket här i livet. För att när problem uppstår, var sitter dem egentligen? Är det verkligen alla de saker som händer runt omkring och man inte har någon lösning eller kan det faktiskt vara som så att det mesta sitter i huvudet på en då man egentligen bara har två utgångar men inte vill välja någon ut av dem för att sedan än mer leta fel hos andra och bli bitter för att man inte vill ta itu med de stora problemen som stör en?
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte, jag är varken psykolog eller vetenskapsman. Vad jag där emot vet är att jag själv löser det mesta genom att välja en av de två vägarna som finns när man stöter på ett problem för att sedan verkligen finna mig i det. Att jag delar upp allt och tar itu med det för att alltid försöka göra situationen bättre. Jag försöker helt enkelt att lägga upp allt så enkelt som möjligt på ett vis som jag själv förstår.
Är jag då lycklig? Hur är egentligen mitt välbefinnande?
Ja om jag bara kunde definiera orden lycklig och välbefinnande så hade jag kunnat ge ett sant svar. Men jag mår bra, jag är för det mesta glad, jag ser verkligheten som den är, finner mig i den, ser ironin och gör det som jag tror är det bästa av situationen.
Allt för sällan så klarar man av att trolla med knäna men om jag inte tänker efter innan jag agerar så tror jag att jag allt för många gånger skulle ge upp för lätt och inte hålla mig till vad som är det bästa för situationen. För när något har hänt så finns det oftast inget som kan ändra det, där emot så säger det inget om vad fortsättningen kommer att bli.
Det bevisar att man både tror på det som man gör och att man finner hopp i det som finns runt omkring en.

Jag är en bitter jävel med ett glatt humör och jag mår jävligt bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0