Hälsoresan

Jag vill börja med att säga att det faktiskt är ganska bra underligt att jag under den senaste tiden tränat så pass mycket som jag gjort och håller mig till att träna i alla fall 4 gånger i veckan nu tillsammans med att jag äter mycket bättre. Kanske inte något som är så vanligt att höra ifrån mig men nu har det blivit en värklighet.
När jag startade ordentligt så var det för att jag var så illa tvungen för att kunna sova ordentligt men nu har det gått över till en kvällsyssla för att ge mig något bättre att göra och jag gillar det starkt.
Ska på en hälsoundersökning imorgon, undersökningen som jag alltid är lika rädd för. Så illa så att jag nästa får mardrömmar, dock så masserar John Blund mina ömmar muskler och tar mig till drömmarnas land.
Men tillbaka till undersökningen så har jag i alla fall blivit erbjuden den vart år som jag jobbat på TNT och där har jag varit med sedan 2005, detta blir den första som jag går på. Märkligt nog så känns det skönt.
Jag känner att jag börjar komma i form även fall knäna ständigt är ett utropstecken och jag fick ett roligt besked i förra veckan när jag fick mitt blodtryck testat. Hade nu 118/80 vilket är helt perfekt, har tidigare legat på 150/90 vilket inte var lika bra och jag riskerade att behöva ta tabletter.
Dock så är det inte så mycket för att jag tränat kroppen utan mer psyket då jag jobbat med att hålla lugnet, hitta sakerna som får en att komma ner en nivå samt hantera stressen bra mycket bättre. Men även det är en sak som är hälsosam och som gynnar mig stort.
Nu framöver så kommer det att fortsätta att vara en bättre inställning till träning och mat, men självklart så får inte festen lida för det även fall jag har världens bästa Bodypump instruktör som bror.

Nej nu får jag se till att ta mig till sängen för lite sömn. Har milen som ska springas imorgon och ett nytt pass med brorsan på fredag, så energin som inte finns måste finnas även fall det behövs förstoringsglas och hund med bra luktsinne.


"Smauga is Da King!"

Kommentarer
Postat av: Carro

Går rykte om att du ska med och fika på måndag? :)

2008-12-18 @ 16:28:41
URL: http://comse.blogg.se/
Postat av: Lee

Kul att du kommit igång med träningen. Och ja, din bror e bäst på bodypump./lee

2008-12-20 @ 21:35:09
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0