Dessa tvättdagar!

Det sägs att man lär sig med tiden och att man hittar rutiner till allt. En sak som säkert kan stämma, det tror jag verkligen. Men vissa saker lär man sig tydligen aldrig och en av dem är just dessa tvättdagar.
Som vanligt så har man missat de senaste tvättiden... igen. Så att man nu sitter i ett par boxer som i stort sätt endast består av bandet i midjan, strumpor som ser ut som svettband, en t-shirt som ser ut att komma ifrån Thailand ihop med ett par badshorts. Under tiden som man egentligen bara vill lägga sig ner och sova en stund för att sedan gå och träna.
Lite skrattretande som alltid, en situation som jag väljer att skratta och le till istället för något annat. Tänker på ordspråket "är man dum i huvudet får kroppen lida", det får mig att skratta lite nätt just nu.
Samtidigt så får jag ju rena kläder och en fylld garderob inom kort och det är ju inte så bara det, tänk på barnen i afrika som mamma brukade säga när man var liten.
Så inte ska jag klaga, ska bara ner och tömma maskinerna nu och fortsätta att styra upp min tvätt.



"Om allt i livet hade varit grönt hade tvätten blivit enklare"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0