Min vansinnes färd

Började med att klockan började ringa klockan 05:30 och trot eller ej men jag var inte allt för glad just då klockan började ringa. Speciellt då det är en sådan skrammlande jävel som är precis snäppet under muske väckarklockan i jobbighets skala.
Efter att ha slagit på klockan ett flertalet gånger så hade klockan hunnit bli 06:30 och jag började känna stressen genom kroppen. Sprang in i duschen, insåg att schampoot var slut och fick tvätta håret med tvål för att sedan turbo-torka i ett vansligt tempo.
Rotade igenom halva t-shirts sammlingen innan jag hittade en helt grå t-shirt som jag kunde ha under skjortan. Letade reda på mina favorit jeans under tiden som jag borstade tänderna, höll på med munskölj när jag knöt slipsen och lyckas med att knyta den i fel längd 5 gånger innan det blev rätt.
Spottade ut sköljet ur munnen och kasstade på kavajen och glajorna samtidigt som jag fixade till håret så att jag sedan kunde springa ut med väskan till bilen.
Körde där efter ner till Arlöv där jag lämnade av lite materiel till en kund så att jag sedan kunde komma till Brantevik klockan 09:00 där jag ej kunde hitta kunden och fick svårt att få tag på honom.
Lyckades efter 20 minuters försök få tag på honom och allt blev 30 minuter försenat. Mötet blev lite extra långt och jag gick där ifrån med en kund som lovat mig en del utrikes försändelser i månaden och ett nytt avtal i min hand. Klockan var då 10:30 och jag hade en halv timme på mig att ta mig till Munka Tågarp. Fick köra som en idiot och som tur är så är jag bra vän med Wendela (min bil), som idag precis som alla andra dagar fick mig att komma i tid eller i alla fall vara i Tomelilla och be om vägbeskrivning 5 minuter innan jag skulle vara där. Blev ca 10 minuter försenad men gick igenom ett bra möte där vi skrev ett utrikes avtal och hjälpte honom igenom med hans första frakt med oss till USA.
Kom där ifrån klockan 12:20 och fick ringa nästa kund direkt och säga att jag var försenad då jag skulle varit hos honom i Ystad klockan 12:15. Ingen fara för kunden och jag kunde komma dit 20 minuter försenad där jag hamnade i ytterligare ett bra möte där vi skrev ett utrikes avtal gällande en del transporter till bla Norge, Finland, Holland, Tyskland och USA. Gick igenom allt med kunden och lämnade hans dörr klockan 13:30, körde som en galning ner till regementet och kasstade i mig en portion sushi på mindre än 10 minuter under tiden som min bil fick stå snabb parkerad på en handikaps plats (där står ju ändå aldrig några bilar). Kom där ifrån 13:45 och skulle hinna till mötet i Glemmingebro klockan 14:00 där jag nästan kom fram i tid, endast 5 minuter sen.
Även där lyckades jag gå igenom både ett inrikes och ett utrikes avtal och hjälpte kunden med att skicka ett paket inrikes och ett dox till Norge, där jag makalöst nog klarade av att få allt gjort innan klockan hade slagit 14:40.
Hade nästa tid i Simrishamn klockan 15:30 och behövde komma inom en mack för att få en ny karta över simrishamn då den förra var försvunnen. Kom till statoil i Simrishamn vid 15:05 och fick min karta. Körde ner till en befintlig kund som jag tidigare inte lyckats få tag på och gick in och hälsade på honom och tog en kopp kaffe för att sedan stressa in på mitt bokade möte som var ett mindre bra möte som var färdigt redan efter 25 minuter så att jag hann in om min favorit kund och tog en kopp kaffe med honom också och pratade lite om vad som kommer att komma för dem här lite längre fram från Holland.
När jag kom ut där ifrån så var klockan 16:30 och jag behövde komma tillbaka till kontoret och maila upp avtalen. Så sådär lagom trött och sliten dunkade jag Michael Jacksons gamla dänger som jag gjorde hela dagen för att hålla mig vaken och var framme på Sturup 17:15 där jag lyckades få upp avtalen och gå på toaletten och vara ute ur byggnaden runt 17:30 för att bege mig till Malmö och min älskade lägenhet.
17:55 kom jag in på kina resturangen och lyckades få min mat 5-10 minuter efter så att jag kunde börja leta parkerings plats runt mitt hem, något som jag ser som ett fett i-lands problem med stora I:et.
Men skam den som ger sig och visst hittade jag en plats efter ett tag, sprang upp i min lägenhet, åt och började göra alla små saker runt omkring som behövdes att fixas, så som mail och planering.
Tyvär så hade jag tappat kollen på tid innan jag var färdig men kände mig lagom lycklig när jag väl hade fått allt på plats.

Så vad väntar för dag imorgon?  =P

Kommentarer
Postat av: Malin

haha, wendela? :) okej om man sätter Bettan som ett namn, men wendela? :)

2008-03-12 @ 09:37:15
URL: http://emaelien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0