Den officiella klagodagen

Ja nu är den satt. Äntligen!
Efter snart ett års planering utan någon lycka alls så slår jag nu näven i bordet. Så nu är det bara att skriva in det direkt i kallendern, för att den första lördagen i juni vart år ska det nu stå den officiella klagodagen.
För er som är nya och inte vet lika mycket som Issa kan jag berätta att denna dag är införd för att man dels ska ha en anledning till att supa men framför allt att man ska slå näven i bordet för alla onda saker och ting här i livet.
Så att så här gör ni. Ni tar och sammlar ihop en skala av personer på minst 2 pers, dricker gott, skrattar åt alla dumma saker som hänt, dricker än mer, skvallrar om saker som hänt med ironiska inslag så att man skrattar (skratt är väldigt viktigt) för att till sist ringa upp allt folk som man har något otalat med och inleder med meningen "detta är den officiella klagodagen och du ska få skit..."

En detalj som man inte får glömma är att man måste ha kontakt med sand när man gör detta. Varför kommer jag inte ihåg men varför man kommer ihåg en tradition är väl inte så viktigt då det viktiga är att man gör det bara. Så ifall ni är några av mina grannar som ser detta så är det därför som att det kommer att finnas en kruka sand på min ballkong inom kort.

Meningar i telefon till andra får användas hur många gånger som hellst och en bra detalj, mening att använda är "detta är den officiella klagodagen och du ska få skit, jag gillar inte dig alls" men även meningar som "detta är den officiella klagodagen och du ska få skit, jag lyssnar aldrig när du pratar för att jag orkar inte" är också med i topp 5. Med andra ord så kan det vara väldigt roligt för en normalperson som mig själv men framför allt så känns det som att jag förgyller året för allt bittert folk i detta land som får en extra insatt julafton utan Arne.


Så ifall ni inte har någon vart att fira denna festliga tillställning så är ni hjärtligt välkommna till mig lördagen den 7:e juni så jävlar super vi!



(Detta står utanför hälsoverkets rekomendationer, även tjockholmen och viktväktarna)
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Fan, varför missade jag den dagen?

2008-06-03 @ 11:53:24
URL: http://emaelien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0