Dagens I-landsproblem

Har ni någon gång varit med om att ni kör in i en biltvätt, dörrarna stängs, maskinen går igång men sedan fastnar?
Man sitter liksom där i bilen och vet inte riktigt vad man ska göra, har ett kundmöte man ska vara på 10 minuter senare och inser att det hörs ganska dumt att ringa upp och säga att man sitter fast i en biltvätt och därför kommer att bli sen. Så istället för att göra det så öppnar man bildörren och gör allt för att hitta en väg för att öppna dörrarna ut från tvätten, lyckas och räddar situationen.
Något som man lärt sig efter flera tvättar på statoil i Höör, det slår ju aldrig fel! Dumt att man ska vara så stressad så att man tvingas in i den bara.
Dock så var situationen inte den samma under gårdagen. Jag satt där i bilen och väntade på att skiten skulle stanna som den alltid gör, men den gjorde inte det. Jag brukar känna lycka när sådant händer men jag blev mest bara oroad.
Tvättborstarna hann över hela bilen och hela vägen tillbaka, eller rättare sagt nästan hela vägen tillbaka. Så när de väl stannade så stod det en tvättborste på var sida av förardörrarna och snurrade medans det spolades vatten över hela bilen.
Tankarna gick i huvudet på mig, de rullade snabbt. Tankar som "fan jag skulle tagit den svarta kostymen, den behövdes ju tvättas", "vad ska jag säga till kunden jag ska till gällande försening?", "Oj vad dörrarna blir rena..." och bra många fler tankar.
Hur som så satt jag bara där och visste inte hur jag skulle gå tillväga och när hjärtat var ända uppe i hallsgropen så kom det in en statoilsnubbe, månadens anställd och räddade mig så att jag kunde svälja ner hjärtat igen.
Det enda jag är oroad över nu är att min sömn får lida då jag inte får någon sinnesro men jag är inte den som är den, jag är den andra, så jag tar tag i saken istället. Från och med nu är det sluttvättat i Höör, det är bara inte acceptabelt att gå in i väggen för en biltvätt, som min bror hade sagt "Det är inte värt det". Jag och andra sidan kan inget annat göra än att hålla med.
Detta är en solklar nominering till Årets I-landsproblem och jag ser väldigt kritiskt på det



Mvh
Sverker Olofsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0