Grus i maskineriet

Det finns saker och ting i livet som är super och det finns även dem som är mindre bra. Ibland så måste man stöta på dem också.
Har väl fått lite för lite sömn ihop med lite orostankar och långa arbetsdagar som nu sätter sina spår med all rätt.
Detta har lett till att det blivit lite stressymptom som gör att de hugger till i hjärtat ibland, något som jag inte är helt ovan med. Klart att det inte är roligt och lika klart att det är något som faktiskt oroar en lite.
Det som jag tror är det viktigaste att göra just nu är att inte oroa mig allt för mycket eller att tappa fästet helt totalt utan att mer ta itu med alla orostankar, ta reda på hur/varför/vad, se till att komma hem i tid och inte arbeta in på kvällstimmarna, motionera, äta bättre, tagga ner när jag kommer hem, hitta lugnet och bara se till att göra det bästa av situationen.
Inte att jag ska lägga mig på latsidan utan mer balansera upp allt i bästa möjliga mån, något som man måste göra ibland för att inte skada sig själv.
Det är klart att det inte är en situation som man gillar men man får finna sig i den. Någon vart så valde man att gå den vägen som man gick och där efter så får man jobba med allt som spelar in, där av även stress och vad den gör med en.
Finner nyckeln i att hålla lugnet just nu och ta en sak i taget, en metod som visat sig fungera mer effektivt än det mesta andra. Tid är ju faktiskt något som man har även fall den går in på ens fritid bara att just nu måste jag hitta rytmen i sömnen för att hitta tillbaka.
Ska jag vara helt ärlig så är detta inte en mindre sak utan det är faktiskt bra allvarligt men som jag tidigare sa så måste jag hitta lugnet och det sista jag ska göra är att få panik. Jag känner mig själv så pass bra att jag vet vad jag ska göra och därför håller jag lugnet och det syns inte så mycket på mig vad som händer.
Detta kommer nog vara något jobbigt för mig arbetsveckan ut men inte jobbigare än vad jag kommer att klara av, det löser sig fint så länge jag vet vad jag gör och mitt arbete kommer inte att hamna i andrahand på något sätt, det handlar bara om att inte stressa upp sig.
Jag har bevisat det tidigare även fall denna gång är det värre, jag kan prestera bra i ett lugnare tempo också och jag är övertygad om att jag vinner den där flaskan bubbel på fredag också. Det handlar bara om att anpassa sig efter situationen även fall orden faller tungt. Lite som Richard alltid sa, Bend but not break.
Man känner till sina begränsningar och det är ens starkheter, kunskapen finns där och det stärker en så nu är det bara att se till att ta sig ur detta och hitta tillbaka till den bästa formen.

Denna vecka dejtar jag John Blund, dejtar hellre andra men vad fan ska man göra? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0