Fullgarderad Lördag

Många tankar denna lördag och vad ska man säga?
Newcastle står i spillror, fansen begär ägarens avgång, spelarna verkar tappat hoppet efter 6 tränare på fyra år, det pratas om ägarbyte som aldrig verkar träda i kraft och fansen jublar i protest när motståndarna gör mål.
Det är en otrolig sorg och en situation där man inte vet vad man vill ska hända. Men likväl ska man sätta stryktips raden och även fall det känns hopplöst så står där 1X2 på lappen och jag går med rak rygg även fall solbrillorna döljer mina ögon, det är svart.
Har inga större förhoppningar egentligen men jag vill det bästa. Fotboll är en fest även fall det ibland gör ont, det är en kärlek och en religion som handlar om stämmning och stundtals en enorm glädje och förväntning.
Blir så förbannad när jag hörde om MFF:arna som åkte upp till Helsingborg och slogs när HIF mötte Kalmar, det där var inte av kärlek och det hör inte till fotbollen. Fotboll må handla om känslor men det handlar inte om att slåss, det blir så tråkigt när det är stora salgsmål och uppgörelser innan matcher som får den publisitet som den får när det bara är en bråkdel som beter sig på det sättet. Men vad som ska sägas är att de gynnar inte sina egna klubbar och jag kan därför inte säga att det bryr sig om sina egna lag, de är bara idioter som inte kan hålla sig själva i skinnet.
Jag vill höra skönsång, jag vill höra skrik och jag vill höra känslorna svalla på läktaren, det skapar en skön känsla och en gemenskap. Njut av den, skäm inte ut er.

Howay the Lads

Kommentarer
Postat av: marielle.

rätt det där med slagsmålen. det dumma är ju att mff kommer få dubbelt upp en annan gång.. sjukt jävla onödigt av alla firmor att hålla på på det sättet.

2008-09-29 @ 21:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0