En dröm för mig

Är man tankspridd så är man tankspridd, även fall jag många gånger är totalt fokuserad på en och samma sak så återkommer det alltid. Jag är tankspridd så fort jag har lugnt runt omkring mig. Somliga säger lite väl för tankspridd, andra säger inte. Vad som egentligen är riktigt spelar mig ingen större roll, det är en uppfattning och viljan av hur jag vill bli uppfattad samt är. Något som hör ihop med drömmar och vad man helst av allt vill bli samt vara.
Jag har så otroligt många drömmar egentligen men vad ska man annars ha när Hollywood gör sitt jobb gediget och filmerna skapar sitt inflytande på ett sätt som bara är för härligt. Även fall vissa av dessa drömmar mest bara är tankar att drömma sig bort till så finns det andra som återkommer mer än alla de andra och en av de tänkte jag bjuda på här.
Jag står ju som vanligt fast vid att min absolut största dröm är att få bli anställd som filosof och ha ett visitkort med just ordet filosof understruket. Bara få sitta och arbeta med tankar, vinklar och filosofier om olika saker. Få jobba med att utveckla saker till något bättre eller få misslyckas brutalt för att lära sig kunskapen om att tro fel på det grövsta sättet. Att få fördjupa sig i en mängd olika saker för att kunna utbyta kunskap och filosofi med personer som står högst upp i de ämnen som man arbetar på för att hitta nya sätt att arbeta och tänka på.
Det finns så otroligt många saker som jag hade velat lära mig mer om och lägga ner en stor hjärnverksamhet över, men tiden finns ju aldrig och man har totalt för enkelt för att glömma de tankar som man har.
Där emot i detta fall, då jag ska beskriva en dröm så handlar det inte om att jag vill bli arbetande filosof utan en vidare utvecklad dröm av detta fenomen. Nämligen att någon gång i livet efter att ha samlat på sig en otroligt många genomtänkta filosofier och kunskap om saker och ting i livet, för att sedan skriva om allt detta i en bok med titeln "Meningen med livet". En bok som endast baseras ut ifrån tankar, ideer, filosofier, intressanta aspekter och dylikt. En bok som ska få andra att tänka "det ligger verkligen något i allt i denna boken", alla ska kunna känna igen sig i det som skrivs samt ta till sig det. Lite som en klockan som börjar ringa.
Titeln är dock inte en titel för någon som jag som är indevidualist och tror på den enskilda personen, därför så återgår boken i slutet till titeln och ska sammanfattas med en beskrivning av att min mening här på jorden är att leva gott och vid tillfälle få dricka whiskey, röka cigarr och ha det trevligt i gott sällskap. För att även fall livet är komplicerat så är min lycka inte svårare än så. För ju enklare man gör det desto bättre blir det.
Ett underbart sätt att avsluta en komplicerad bok på, för bra för att inte vara en dröm att drömma efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0