Jag gjorde en brandman

Alla har vi väl våra listor på saker och ting man ska ha hunnit göra innan man lämnar denna värld, om inte så har jag i alla fall en egen i huvudet som jag alltid bygger ut med nya fenomen. En av dessa nya saker på listan var "att göra en brandman", tagit ifrån en kväll på Hipp där en vän till mig blev snuvad på en brud på väg hem till henne. Då där kom fram en brandmans liknande snubbe som stal henne framför ögonen på honom.
Kanske inte så otroligt mycket att hylla men jag tänkte, detta måste man ju någon gång lyckats göra innan man blir för gammal och det var precis vad jag lyckades med igår också, detta ska förklaras närmre och nedantext följer:

Vi var ett gäng som satt på uteserveringen på gården, stället heter Privè och vi hade självklart trevligt. Dock så kände jag just för stunden att det hände alldeles för lite, jag behövde hitta något som kunde liva upp mig själv lite extra. Så jag tittar ut över allt folk på plats och fick syn på en kille som limmade som satan på en brud och han såg ut att ha kommit riktigt långt, så pass att det såg ut som att dem skulle hångla i vilken sekund som helst.
Jag vände mig mot mina vänner och sa "kolla detta", reste mig upp ur stolen, gick fram till henne och sa "Tjena, läget?" och bjöd på ett leende. Inte bara svarade hon utan hon fortsatte att prata medans hennes leende blev bra mycket större än mitt. 5 minuter senare så är hennes arm runt mig istället för den andra snubben.
Kanske inte så konstigt att den killen blev sur på mig så han frågade vad fan jag höll på med och bad mig fara åt helvete och lämna honom med henne ifred. Men jag svarade bara cool lugnt att han borde gå och ta ett glas vatten i baren för att komma tillbaka när han lugnat ner sig. Där efter så fortsatte han att skrika på mig och vara aggressiv, som vanligt så reflekterade jag detta bara tillbaka till honom och han gav sig av när jag sagt till honom på skarpen.
Kvar står då denna bruden med ett jätte leende och hennes kroppsuttryck sa mer än något annat, hon verkade ha gått igång på min uppläxning av den andra snubben. Kände direkt att hon var så väl lättfotad som obehaglig även fall hon såg bra ut, så där efter kom den igenkända meningen "Ska bara på toaletten, snart tillbaka".
Senare på kvällen stöter jag på henne igen, hon går raka vägen fram till mig och säger "vart tog du vägen? Varför kom inte du tillbaka?", hennes knall blåa ögon stirrar in i mina och jag tänkte "vad fan ska jag göra nu?!". Så jag svarar henne med orden "Nej men jag har hittat annat" och går där ifrån.

Känner att jag lyckats med en kvalificerad brandman, inte så mycket att skryta om men jag kan i alla fall stryka den från listan och behöver inte göra om det fler gånger i livet. Känns ganska skönt faktiskt 


"Fuck You Gill, jag är vacker!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0