Kom ner på jorden

Jag vet inte exakt hur jag ska inleda eller exakt hur jag ska förklara allt. Men den senaste tiden, eller ja i ett bra tag nu så känns det som att man levt ett jetset-liv, både på ont och gott. Självklart så har jag haft det otroligt roligt och jag kan antagligen inte må bättre än vad jag gör just nu, eller i alla fall om man pratar om skratt och nöje. Där emot så är man inte snäll mot kroppen, tur att man tränar som man gör i alla fall annars så vet jag inte vad som hade hänt.
Där emot så tänker man inte så mycket på det, alla tankar går mot att jaga. Att gå ut, ha det fantastiskt roligt och göra allt vad som faller en in. När det sedan bara går bättre och bättre så blir man som ett bortskämt litet barn som förväntar sig få allt som han pekar på. Jag håller med andra ord på att bli allt för självsäker i mig själv.
Jag bygger alltid min filosofi efter att kedjan aldrig är starkare än den svagaste länken, så oavsett hur stark, duktig och bra jag än är så är jag inte bättre än det svagaste i gruppen som jag är i. Folket runt omkring mig är lika viktigt som allt annat, där emot så försvinner det bort när man tar åt sig äran allt för mycket och man blir svag.
Jag är endast en länk och ingeting annat och behöver ta ner mig själv på jorden. Det är dags att lägga ner utelivet ett tag nu för att hitta fokusen på allt annat. Det går inte att spåra iväg allt för mycket, kul är kul men det finns även annat. Det är inte bara fest och glamor i mitt liv, där finns även en seriös sida som vill tala och få utrymme. 
Jag ska inte sitta hemma och spela Bingolotto men en lite mer avslappnad stil när jag är ledig behövs, njuta lite mer av att inte arbeta samt bara andas. Inse att jag inte alls är odödlig, känna efter att knäna verkligen gör ont och att jag har mig själv att skylla. För jag kan inte gå runt och känna mig som stålmannen, att ha känslan av att vara oövervinnlig. För även stålis behöver känslan av kryptonit, jag ska komma ner på jorden igen men kommer där emot inte att bosätta mig där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0