Så jävla gott!

Vill inleda med att säga att kvaliteten på domare i Allsvenskan är under all kritik, jag hatar fotbollsvåld men ibland tycker jag inte att det är konstigt att de blir hotade efter matcherna. Kommentatorerna måste sluta försvara domarna med sina kommentarer som "För mig är det en solklar straff men domaren står närmre bollen än vad jag gör..." och dylikt. Om expert kommentatorerna efter matcherna kan såga domarna så kan även ni. Om någon över huvud taget inte kan göra sitt jobb så måste man alltid kunna såga det.
Med andra ord, Ofere gjorde inget fel när han fick sitt mål bortdömt och att han fick kort i en närkamp där de båda kämpar efter bollen hade inte ens varit frispark i England. Så, SKÄRPNING!

Där emot så åkte Di Blåe upp till Råsunda och såg för tredje matchen i rad riktigt stabila ut. Spelare som Ricardo, Labbe, Agon, Danne, Durmaz m.f ser ut som riktiga toppspelare, ska inte glömma bort Ofere som faktiskt såg riktigt stark ut den första halvleken som han fick spela. Synd bara att han nu är avstängd i nästa match.
Agon fick än en gång göra mål, matchens enda men det räckte ju. Leder nu skytteligan och livet känns fantastiskt. Nollan är fortfarande inte spräckt och försvaret ser för en gång skull riktigt stabilt ut, 5-0 i målskillnad efter 3 matcher är inte att underskatta och framför allt då man lyckades slå både Häcken och AIK på bortaplan, något som man annars brukar ha svårt för.
Känns så jävligt gott att det ser så stabilt ut. Vill inte förhasta mig om något men känslorna sprudlar. Tung match på söndag mot Trelleborg som ser starka ut i år, framför allt ett lag som vi alltid har svårt för. Får dock hoppas att trenden håller i sig.


Himmelsblått, världens vackraste färg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0