Dagens I-landsproblem

Det sägs att tid är pengar, även att man inte ska stressa för mycket. Frågan är bara hur vägverkat åtgärdar mig för att jag blir tvungen att gå upp en halvtimme tidigare var dag pga vägarbete på E4:an?!
Jag tyckte att det var kanon när de byggde ut delar av E4:an till 3-filigt men denna gången, då gräver de upp grönskan i kanterna av vägen och stänger därför av 1 fil på var sida. Inte ens något viktigt, något som kostar mig en halvtimme var morgon, varar fram till den 27:e september (ifall neandertalarna ens kan vara färdiga tills dess) och detta får en fan att undra vad politikerna fan gör av mina skattepengar? Känner att jag ska ta fram ett snitt på vad jag tjänar i timmen, plus sveda och verk plus OB, för att sedan dra av det på deklerationen.
Nej men helt ärligt, vem är det som inte förstår att de måste bygga ut E4:an? För helvete liksom, det är en av sveriges mest traffikerade vägar, om inte den absolut mest traffikerade vägen i detta avlånga land. Ändå så är den mest 2-filig och har allt för många lastbilar samt bridgespelande pensionärer som inte hittar gasen. Känns som en spottlåtska från regeringen i Stockholm var gång man ligger i omkörningsfilen och mätaren står på 90 samtidigt som man är stressad upp över öronen.
Det är liksom inte dags att bygga 3-filigt, det vore för litet på en 10 års period, bygg 4-filigt hela vägen upp till Helsingborg och 3-filigt hela vägen upp till Göteborg. Detta bara för att få en fungerande traffik från sveriges viktigaste område.
Politikerna pratar om att satsa på infrastruktur under lågkonjuktur, sluta för helvete att bygga rundeller i smålands skogar! Man blir ju för fan bitter!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ska Maxen med ut ikväll??

2009-08-12 @ 12:55:54
URL: http://misscrona.blogg.se/
Postat av: Adam

Max, du får skaffa helikopter cert och flyga över skiten =)

2009-08-14 @ 17:46:22
URL: http://modeseglaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0