Tredje raka och en jävla morgon

Åter igen så sjöng jag, åter igen så var lyckan total. Newcastle United tog tredje raka vinsten, 10 poäng på 4 matcher och formen ser bra ut. De lyckades besegra Crystal Palace på bortaplan med 2 mål mot noll, i denna match var det inte Ameobi som gjorde målen utan det blev av två mittfältare, Kevin Nolan och Ryan Taylor.
Bara det faktum att de åter igen vann och att de inte förlorat en match denna säsongen gjorde mig glad, den lyckan skulle sedan spädas på i massor. Vad som sedan gick att läsa på nätet var att på måndag ska det annonseras att Moat är ny ägare för klubben och jag tror att detta är första spadtaget till att bygga Newcastle till en storklubb igen. Det kommer att ta tid och vi fans har väntat länge och kan vänta ett bra tag innan vi är där. Nu känns det som att allt positivt är på gång.
För att sedan göra lyckan än större så drack vi mer öl efter det, plockade fram gitarren, drack än mer öl, började sjunga och så fortsatte det fram till nattens sena timma. Och ifall jag ska betygsätta lyckan så gör jag det bäst genom att beskriva morgonen istället, det var något som inte beskrivs som magiskt. Klockan var 12.00, det kändes som 07.00. Var centimeter som jag rörde mig stod en elefant och sparkade mig i huvudet, något som gjorde resan till treon bra mycket svårare än vad det borde ha varit. Lägenheten luktade lika mycket öl som jag och magen kurrade högre än vad min skönsång lät dagen innan. Så med andra ord, det var en hellsikes bra dag igår. Så pass bra att jag ska sluta klaga över värken, slå mig på brösten som en manlig Newcastle supporter och sedan börja dra lite över strängarna igen så att jag sjunger än högre nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0