Dagens I-landsproblem

Det finns många saker här i livet och det finns vissa som aldrig slår fel. Tänker i detta fall främst på att man väldigt ofta får höra folk prata om att det finns någon som alltid ska vara så otroligt jävla negativ, dag ut och dag in under arbetstid. Något som många påstår vara något som förstör stämmningen totalt för dem och att det smittar av sig helt enkelt.
Tycker att det är fullt förståligt, har varit med om det och jag har upplevt att det påverkat mig också. Med handen på hjärtat så är jag ju också en bitter jävel med ett glatt humör, därför perfekt att jag spenderar mycket tid i bilen.
Har nu de senaste dagarna kommit på en sak appropå det, för när jag sitter i bilen så är ju självklart alltid radion på så att man får lite mer lyx i vardagen. Inget konstigt med det, men vad jag insett är hur mycket neggig musik det är som spelas. Texter om klagomål, tråkiga kärleks historier och allt vad det är. Men ändå så är det inte en jävel som klagar på det trots att så många spyr galla över den neggiga personen på arbetet så fort de kommer hem. Är det egentligen inte lite märkligt?
Musik är ju alltid musik och det gillar man förhoppningsvis men påverkar inte texterna oss eller räcker det att det låter bra så glömmer vi resten?
Man lever ju i ett land som just nu är grått, kallt, regnigt och folk pratar om att de känner sig vinter deppiga. Kanske är detta den kända svenska bitterheten som sätter oss på kartan i utlandet om man bortser från våra fulla fjortisar i Grekland. Är det som så så ska vi kanske i alla fall försöka ljusa upp det hela lite och vi kan väl därför börja med musiken på radion.
Så varför inte skicka in smurfhitz, vengaboys och allt vad det heter tillbaka till radiostationerna för att kunna ignorera låttexterna, gunga med skönt och bara släppa allt depp. Det sägs ändå att hjärnan arbetar som bäst när den får kombinera lek med allvar enligt studier, så detta borde vara receptet till en bättre välfärd och därför kanske sveriges räddning i denna ekonomiska kris.

Så varför göra det så svårt? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0