Krank

Det finns vissa saker i livet som man hatar mer än allt annat och en av dem är när halsen börjar skita sig. Jag vill aldrig vika mig pga att jag är sjuk men det var inte långt ifrån i söndags natt när jag låg och skakade hysteriskt och skakade tänderna i 3.5-4 timmars tid och hur jag än gjorde så blev jag inte varm.
Som tur var så knackade min skyddsängel mig på axeln fram åt morgon timmarna och stoppade den interna frosten inom mig. Där efter var det ingen rolig morgon men jag var uppe och jag var ute och jobbade med en viss huvudvärk.
Lyckades komma hem någerlunda i tid och gissa vad, jag sov som ett litet barn med för sköna drömmar för att minnas. En sak som är skönar och bättre än så mycket annat här i livet.
Tyvär så är hatet mot att vara krasslig smått större och jag är fortfarande irriterad över att jag inte är fullt frisk. Men skam den som ger sig, det går att göra under i detta tillständ också. Så peppa peppa ta fackin trä! Knarka treo veckan igenom, gör en bra arbetsvecka och var frisk till fredagen. Är det för mycket begärt?
Om man ändå ber till gud, tomten och treon så måste man ligga bra på det. Bara nu inte John Blund blir svartis och sabbar allt.

"Willkommen, Koppfstein Krankenhouse"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0