Percy är min hjälte

Ni som känner mig vet mycket väl att jag inte varit den som följt MIF allt för mycket de senaste 10 åren, till och med att jag hånat dem och laget något otroligt av och till. Kanske så pass att ni hört Calle berätta om när jag totalt hånade Nilstorp under en match.
Ni kanske nu tänker på överskriften här och tycker att det inte stämmer överens men jag måste då göra er besvikna. För att även fall jag haft ett mindre hat mot MIF då de satsat på spelare som spelat ihop med Sammling som druckit mer vodka än Hucko i bastun men ändå fått en lön högre än 10 sjuksköterskor och även skrutit mer över lönen än vad alla de 10 gjort om sina. Trots detta så står mannen där, självaste kungen av Malmö med sin lysande röda näsa och en lågbudget frilla med ett leende upp över öronen som retar gallfeber på halva landet, våran kung Percy Nilsson.
Man kan säga mycket om denna mann, han har kommentarerna som ingen väntar men framför allt så har han en tendens att alltid lyckas när ingen tror på honom. Något som inte funkat sportsligt men affärs mässigt på hög nivå.
Så när man fick se Percy i tv:n i ett repportage om att han lät alla stora spelare gå och att han inte ville lägga en krona till för att se sophögar spela som Jeltsin på hal is då inte ens vodkan värmer. Då tog han ett steg till på den stora pluslistan hos mig, han skapar ett lag med ett hjärta. Ett hjärta som klubben så länge saknat. Nu ett lag som jag verkligen kan hylla och känna mig stolt över när jag presenterar min stad.

Tredje raka segern blev det idag, 7-1 är siffror som man inte kan trolla bort. Ett resultat som kan jämnföras med de forna stärnornas resultat mot samma lag tidigare av säsongen då de med nöd och näppe vann på straffar efter förlängningen.
Snittåldern har sjunkit från penisionär till 22år då man spelade med 9 juniorer som med hjärta och slit gör allt möjligt.
Är detta då något som kommer ta laget tillbaka till elitserien?
Om jag ska säga vad jag tror så räcker det nog inte i år även fall jag skriver det med en hel del osäkerhet. Men det skulle väl vara en lite väl för bra dröm historia för att den skulle kunna vara sann. Där emot så tror jag att detta är början till något bra som med tiden kan få stadens hockeylag till stora tider igen även fall det tar 20 år.
Folk har börjat uppskatta laget allt mer nu och det enda som saknas är att klacken utökar sina ramser från 2 stycken till i alla fall 3 utan att stjäla dem från MFF-klacken.

Så när kommer statyn av Percy Ilmar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Me like!!!!!!!!

2009-02-05 @ 23:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0