Allt utom denna glassmaskin

Jag sitter ibland och tänker på hur många gånger man hör folk klaga över saker som de inte har, tankar om hur mycket enklare allt hade varit ifall de hade haft ditten och datten. Lite som när Beyonce sjunger "If I were a boy", liksom helt ärligt! Om det är så otroligt mycket enklare ifall man är kille, varför tar hon då inte bara och opererar sig till kille? Det är ju faktiskt fullt möjligt, eller handlar det bara om att ha något att skylla på för eget välbefinnande?
Okej jag ska vara helt ärlig och säga att jag faktiskt inte vet ett skit om hur det är eller hur det funkar, jag kan endast fundera och få en egen uppfattning. Dock så hör man alltid prat om att det hade varit mycket bättre eller mycket enklare ifall det hade sett ut på något helt annat sätt eller ifall man hade haft något som man inte har. Tycker själv att det hade varit roligare att höra någon säga att de tycker att den själv är ful, luktar illa, saknar charm men är jävligt nöjd över sig själv för att hon/han sorterar sina sopor. Det skulle jag sammanfatta som sann livsglädje.
Lite som jag själv tänker, jag är inte en Don Joan. Inte ens efter 10 öl, tro det eller ej. Men hur som så kommer jag tillräckligt långt med det utseende som jag har så att jag kan känna mig nöjd. Jag har ingen stor utbildning men jag har många gånger njutit av att läsa Kalle Anka på toan. Jag bor ensam men jag har en 42" tv som värmer. Jag är ingen kandidat till Idol men jag vinner faktiskt många gånger i singstar när det är DiLevas låtar.
Jag kan nog fortsätta hur långt som hellst för det finns ju alltid två sidor av allt och lets face it!, jag trivs bra med mitt liv och jag ler mer än vad jag gråter. Så varför ska jag klaga över saker som jag inte har när jag inte ens vet hur pass det hjälper mig? Tycker att det mest bara gör det för komplicerat eller i alla fall något som jag inte kan påverka, i egen filosofi något att inte lägga energi på. Så nej, frågar du mig så känner jag att jag har allt som jag behöver. Eller i alla fall nästan. En glassmaskin hade ju varit gjutet att ha, då hade jag typ varit fullbordad enligt eget tycke. Dock ett otroligt stort steg att ta, då skulle jag inte ha något att skylla på ifall det skulle börja gå dåligt i livet.


Jag är ingen 10-poängare men jag får pluspoäng av mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0