Min lärstil

Fick idag tillbaka svaren på det test som vi fick göra gälland våra lärstilar då jag fick ett svar och en allmän beskrivning, Jag fick 9 av 10 bockar som Teoretiker (sammanställare) och nedan följer den allmänna beskrivningen:

Teoretikern är inriktad på analyser, logiskt tänkande och rationella sätt att lösa uppgifter. Han/hon tänker först och handlar sedan, bygger, experimenterar och skapar användbarhet. Han/hon frågar sig: Hur kan jag använda den här kunskapen? Teoretikern vill ha struktur och föredrar en styrd inlärningsmetod. Att först få den teoretiska bakgrunden och sedan få möjlighet att tillämpa kunskapen praktiskt passar honom/henne bra. Föreläsningar, analyserande övningar, dataanalyser och skrivet material är goda grunder för lärande. Självstudier passar i allmänhet teoretikern, eftersom den formen av studier ger möjligheter att aktivt söka kunskap. Teoretikern är oftast intresserad av uppgiftslösandet än av människor och känslor. Nyckelfrågan för konvergeraren är Hur?

Är väl kanske lite av en teoretiker, lite av en icke teoretiker och mycket mig själv. Vet inte exakt hur mycket denna analys stämmer och vilka vägar den går in på. Hur exakt jag ska kunna ta användning av det vet jag inte exakt idag, men som nyfiken kan jag inte sluta fundera i detta. Något som jag måste gå in i djupet på, äntligen något intressant att tänka på i några veckor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0