I brist av fördomar

Under nyårs afton så bubblar skumpan, minerna är glada och benen dansar av sig själva. Inte bara är detta något som man tycker väldigt mycket om samt uppskattar utan även något som gör att man totalt glömmer bort att komma på ett nyårslöfte, alternativt glömmer bort det man lovat. Ut ifrån detta så skapar jag här och nu semesterlöftet, en andra chans att hålla det man lovar.
Det löfte som jag kommit på och som jag måste börja jobba på är att jag måste skapa lite fler fördomar och visa detta lite mer. Detta för att jag har nästan inga fördomar och jag är aldeles för flexibel, därför så ska jag skapa några för att rätta ut balansen samt ha det lite roligt under tiden.
Frågan är bara vilka bra fördomar som finns att ta? Hur får man sno av andra gällande detta ämne?
Det är många svåra frågor som går runt just nu men jag är fast besluten av att hitta svaren. Jag får helt enkelt börja med att tycka illa om folk som vägrar att arbete även fast dem kan, där efter så är det för mig att bara bygga på med lite fler fördomar. Det är bara så svårt att värdera vilka som är bra och hur bra dem är då dem egentligen är negativa trots att dem behövs.
Någon som har några bra ideer gällande detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0