Inavel

Det sägs att ifall vi alla kommer ifrån Adam och Eva så skulle det vara en otrolig inavel, något som jag måste hålla med om. Där emot så tror jag inte riktigt på den långsökta romantiska komedin om Adam och Eva utan tror att vi byggt samhällen på olika håll i världen och att vi kommer ifrån utvecklingen från djur, evolutionen helt enkelt.
Där emot så återstår det en sak. Vi måste ju från början varit ett fåtal människor på denna jorden och idag är vi ett par miljarder, bara i Kina 1,3 miljarder och i Indien 1,1 miljarder. Detta skapar frågan hur långt tillbaka behöver man gå innan inavel börjar påverka?
Jag tänker, förr eller senare så måste vi till slut vara släkt med alla på ett eller annat sätt ändå och är detta då farligt, eller hur kan detta påverka oss? Kan det vara som så att vi behöver en ny evolulotion och kommer detta att påverka inteligensen på oss människor? Om det då gör det, när når vi toppen av den mänskliga utvecklingen?
För att i områden i världen där det varit slutet alldeles för länge så har jag hört att detta påverkat folket genom just att det blir en typ av inavel, att detta påverkar inteligens, att missbildningar på näsa, öron och panna blir förekommande och liknande. Visst, det handlar om små område, men tanken om att det med tiden får ett annat perspektiv måste ändå kunna vara värt att tänka på. Om inget annat så fann jag det intressant att komma på denna tanke

Kommentarer
Postat av: Adam

Tjena,

Jag får nog börja dyka under min 25 fotare till att börja med =) sen kanske det kan bli en 37-38 fotare om allt går väl om ett par år eller så. Här i Hbg kostar ett Open Water Diver 4500:- inkl. böcker, teori och dyk i basäng och ute dyk. Är fan i mig sugen. Har snorklat lite i Japan i riktigt härliga turqusa vatten med en jäkla massa vackar färglada firrar =) kör hårt med löpningen.



Har också funderat på det där med Adam och Evert men man får nog inga vettiga svar på den frågan. Varför blir inte dagens apor mer mänskliga med tiden, och varför har inte dem utvecklats till människor? hmm

2009-07-01 @ 20:18:56
URL: http://modeseglaren.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Eller så är det så att släktskapet är så avlägset att det inte spelar någon fysisk roll när det gäller barnaskapandet..

2009-07-02 @ 19:36:46
URL: http://lafemmes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0