Sökes!

Bättre begagnad flickvän i prima kvalitet. Jag tänder inte på fula men du tänder på mig. Du ska ha kunskaper som att räkna till 10, ha förmågan att prata och vara socialt kompetent....

Nej bara skojade, så desperat är jag inte. Det spar jag till min 30-års kris hösten 2015. Men vad som är att påpeka med detta inlägg är att det är fan vad trött jag blir på allt och alla ibland. Jag vet inte hur jag ska säga det för att vara politiskt korrekt eller ens att stava det rätt, men hur tänker folk egentligen? Är det bara jag som känner ett illamående och en allergi mot kalasfulla personer mitt på dagen som helt tappat omdömmet? Är jag den enda som tappar allt intresse av att höra någon prata om saker och ting som jag varken tycker är av intresse, roligt eller som rör mig?
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, jag är inte lillgammal, jag är mer invalid. Men på något sätt, det finns ett ansvar att ta. Man kan göra det stort och man kan göra det litet, bara det finns något så är det i alla fall något.
Är så trött på att höra folk prata om att alla killar är dumma i huvudet, att det är si och att det är så. Jag har blivit realist och förstått att även fall en person säger så så gör den samma lika dant. Måste vara av anledning att det är enklare att skylla på andra än att ta på sig det själv, med andra ord tillbaka till ansvar och vad man vill göra av det.
Det värsta som jag vet är de personerna i världen som tjänar så sjukt mycket pengar att dem bara fläker ut det för att få kontakt med andra. Tycker väl egentligen värre om dem som dras till det och säljer sin själ till ett lågt pris. Eller är det bara jag som tänker på detta vis?
Kärlek sägs vara blind, jag menar ibland på att den är efterbliven. Men en sak är alltid säker, utseendet spelar roll. Det finns folk som tänder på olika saker, även att olika saker tilltalar oss. Men det finns ju alltid något som attraherar oss. Skulle det inte vara så skulle jag ifrågasätta det innre hos den personen som säger det. Där emot så handlar det om fan så mycket mer än utseende och en attraktion kan antagligen ligga väldigt mycket i personligheten också. Därför tycker jag att det är så synd att det läggs så otroligt stor vikt vid utseendet så att huvudet halvt trillar av innan natten är slut.
Synd bara att man har sådana värderingar, annars så hade man ju inte varit singel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0