Budskap

Många gånger då man står och pratar med någon, så om det är någon villt främmande eller ifall det är en någerlunda närstående vän, jag menar diskutioner. Där har jag insett att man ofta vinklar det mesta efter vad personen som jag pratar med pratar om. Inte de stora sakerna då menat och självklart att man säger emot ifall det är något som man står för och något som betyder mycket för en. Men allt annat runt omkring, det bara följer med på något vis.
Lika dant har jag märkt att de flesta andra gör. Kaske för att man inte ska vara besserwisser, att det blir ett bättre flöde i konversationen genom att inte hänga upp sig på småsaker, precis som hur jag ser på allt annat här i livet. Där emot vad detta ofta kan leda till är att den röda tråden i samtalet försvinner, vilket resulterar i att såväl intresse som nöjet försvinner.
Detta kopplar jag ihop med min egen vardag och mitt eget yrke, en säljare som döljer sitt budskap ödslar bara tid för båda parter. Budskapet om vad man vill ska vara klart och tydligt även fall en icebreaker ska finnas med såväl som gärna lite småsnack, där emot så får detta inte bli det totala budskapet.

Stod och tänkte på detta när jag kom hem för en stund sedan. Har varit nere på Strandbaden i Falsterbo, var nykter och såg till att köra såväl dit som hem. En trend som verkar hålla i sig då jag faktiskt tycker om att vara nykter ute ibland för att få nya intryck. Det som jag tänkte på var såväl intrycket som jag fick av en person och vad som får detta att hänga ihop.
Jag var helt enkelt ute på uteserveringen i slutet av kvällen och en vacker kvinna från Stockholm kommer fram till mig, hon ger min en komplimang för att jag bar en fluga. Något som utan tvekan är en typ av en icebreaker. Där efter så började jag prata glatt, frågade lite om vem hon var, gjorde och allt mellan himmel och jord. Hon pratade på, jag lyssnade och hon närmade sig mig hela tiden och var till slut 10 centimeter ifrån mitt huvud.
Många gånger smickrande när någon stöter på en, självklart när det är någon som jobbar som säljchef, är 29 år gammal, tjänar bra med pengar och ser bra ut. Där emot är inte fyllan helt för tändande heller då man själv är nykter, men även fall det var så kunde ändå inte intresset dö ut helt. Vände därför på konversationen och sa att jag inte var ute efter något oseriöst.
Kanske så skulle jag mer lyssnat på jobbsnacket och tänkt, man ska smida medans järnet är varmt eller så gjorde jag helt rätt. En fråga som jag inte kan besvara. Vad jag där emot vet var att hon pratade om hur mycket hon ville ha något seriöst för att sedan övergå till att prata om gammla ex. För att komma till sanningen, jag förstörde en bra diskution för att bli tvungen att höra om något som jag inte vill höra, att höra något som jag inte vill besvara. En konversation som var bra blev helt förstörd genom att den andra helt plötsligt pratar om minnen som jag väckt, att jag vänder på budskapet och inte följer den röda tråden. Men även att hon kom helt av sin röda tråd. Där emot så är det värsta att jag borde ha vetskapen att enkelt och direkt säga "Nu byter vi allt samtalsämne, detta intresserar inte mig". Lite brutal ärlighet när den är som bäst, en egenskap som måste tränas upp.

Jag tror inte hon var något jättekap för mig just, det var ett intressant möte och det fick mig till att tänka. I dessa fall finns det inget som är rätt och vad som är fel, det handlar mer om personlighet och hur man handskas i olika situationer. Vad jag betonar är bara för mig själv att budskapet och hur man agerar måste gå hand i hand, något som det inte gjorde. Därför så erkänner jag för mig själv, jag gick inte helt rätt tillhanda efter mina egna principer och detta gör det fel för mig själv.
Jag är en person som anpassar mig till mina miljöer i nästan alla lägen, därför måste mitt budskap vara klart

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Att babbla om sina ex konstant.. Det är fan det värsta man kan göra! =)

2009-07-21 @ 13:32:49
URL: http://lafemmes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0