The king of pop

Mina största idoler och det band som alltid kommer att vara det största för mig är Nirvana och även fall Kurts död var något som påverkade världen stort så är det inte i närheten av Micheal Jacksons död. Då ska det även tilläggas att Kurt dog av ett "självmord" då de hittade honom med ett hagelgevär som han skjutit sig själv i huvudet, eller ja, det var vad som skrevs i alla fall. Det var mycket som talade för annat och jag själv är en av dem som är övertygad om att det var hans fru som dödade honom.
Vad jag är ute efter är att även fall något är otroligt stort, märkligt, fel eller vad det än kan vara så är frågan ifall det är något som går om just denna händelse då Michael Jackson dog. Aldrig tidigare har någon gjort så många hits som denna man, aldrig tidigare har någon gjort sådana framträdande som honom och jag har svårt att tänka mig att någon kommer att ha så mycket mediatid som han haft någonsin igen även fall det varit mycket skit som varit uppe i media.
Det finns nog ingen som fått så otroligt många till att svimma, antagligen ingen som skänkt så mycket pengar till välgörenhet och kanske så finns det ingen som påverkat musiken lika mycket som just Michael. Inte bara musiken som han gjorde utan även att han köpte upp rättigheterna till alla Beatles låtar, att han var först med att göra riktiga musikvideos där bland annat han handplockade Wesley Snipes, det var så hans karriär tog fart.
Hans låtar har nog påverkat oss alla, i alla fall mig. Är övertygad om att jag inte är den enda som har en hel samling av hans skivor hemma och att jag fortfarande lyssnar på dem titt som tätt. Att minnen som finns till många av hans låtar sitter djupt och att jag aldrig glömmer att jag var dag satte igång hans skivor när jag var i huset i Gambia för att göra Adama glad. Adama var vår städhjälp och hon tog hand om huset, hon blev så glad var gång som Michaels musik kom igång och hon började alltid att dansa spontant när hon hörde hans låtar. Ett underbart minne och det var en underbar känsla att se denna glädje hos en person.
Jag förstod alltid varför hon dansade för att den ryttmen som finns i Michael Jacksons låtar är ju något som man inte hittar någon annan vart, det är näst intill omöjligt att inte vilja dansa när man hör musiken och ett stående tillfälle att börja var morgon med för att känna en positiv styrka.
Michael blev bara 50år och gick till historieböckerna alldeles för tidigt, väntan på nya låtar från legenden har antagligen än idag inte avtagit. Ett tecken på storheten och saknaden som han lämnar efter sig. Micheal var popens och dansen svar på vad Jimi Hendrix gav rocken, vad Elvis lyckades skapa, det produktnamnet som John Lennon var, hur Ramones skapade historia och bra mycket där till. Det är bara så förbannat synd att han inte fick avsluta på topp och att det fortfarande kommer att pratas om anklagelser när hans namn kommer att tas upp.

Det finns endast en som är kungen av pop och han har nu lämnat oss och det enda som fyller ut tomrummet efter honom är minnet och låtarna som han lämnade kvar. Aldrig någonsin igen kommer det att finnas någon som skapat det han skapade och ingen som kommer att vinna så många priser som Jackson gjorde.
Så när man nu hör meningen "the king is alive" så ska man nog ställa sig frågan om vilken kung det är som menas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0