What the fuck, Stephen Irwin!

Visst, överskriften kommer inte att ha ett skit med texten att göra. Där emot så är det en förbannat rolig mening att säga och den har brukats idag ska ni alla veta.
Vad ska jag annars inleda med? Kanske något i stil med att mata barna sinnet, mata det tills barnet blir glatt! Så med andra ord, det som ska läsas mellan raderna är att jag var på Tivoli idag. Något som jag antagligen aldrig blir för gammal för.
Var där med pappa, Majlis och mina bröder med respektive. Självklart så är jag yngst, jag är ju mer eller mindre känd för att vara "lill Olsson". Där emot så åker vi alla de bästa karusellerna vart år när vi är där med familjen och spelar femkamp. Även fall jag är den som vill lite mer än alla andra, samt att jag vill ha det lite värre än alla andra (någon måste ju vara värst). Så skrattar vi alla lika gott och skriker lite extra i svängarna. Kom även på att det är bra att ha en windstoper på sig när man åker slängungerna som tar upp en 50 meter övanför marken, bara att spänna ut och det börjar svänga lite extra i sitsen. Om bara Tina som satt brevid mig hade sträkt ut armarna så hade vi lyckats att snurra runt ställningen som vi satt i, det hade varit sjukt roligt!
Hur som, sådana här saker gör en bara sjukt lycklig. Det tar fram barnet i en, en sida som bara verkligen vill leka och ha det roligt. Lite som att man släpper allt ansvar, bara slutar upp att vara och upplever stunden som den är. Därför så blir det lite som ett måste på semestern, en tradition som inte går att tvätta bort då man inte kan sluta att älska det.
Inte bara att man älskar det här med att åka saker som snurrar runt som ett bara helvete så även dracks det mycket öl, något som jag även det tycker väldigt mycket om. Kanske så säger även klockslaget just nu när jag skriver att det även blev en del öl utanför tivoli. Jag dansar aldrig nykter, det var jag inte heller. Tyvärr så blev jag mer skrämd än vad jag dansade, kan ju inget annat än hata danska äckliga kvinnor som viskar skamförslag i örat på mig. Än värre när hon spetsar det med att säga att hon är förälskad i mig. Plötsligt så började man darra på läppen, inte för att det var Michael Jackson som spelades i högtalarna utan mer för att Anders inte var i närheten så att han kunde ha sanerat denna hemska kvinna!
Jag säger inte detta för att skryta, hon såg ut som en bumbibjörn i en jumpsuit. Vi pratar i kvinna i 35-40års åldern, keps för att försöka se ung ut, tighta svarta kläder, svart nog mest för att försöka se smal ut, tight nog mest för att förstöra det hela. Med andra ord, en person som mycket väl hade kunnat få livstids fängelse för olaga utseende plus 15000 timmars samhällstjänst för ofredande när det kommer till skamförslag. Att hon inte ens försökte supa mig under bordet, (något jag hade uppskattat) förvånar mig väldigande. Där emot är jag glad över att vara hemma igen, välbehållen även fall hon säkert kommer att förfölja mig i mina mardrömmar i ett bra tag framöver. För att tro mig, hon är för stor för att en drömfångare ska kunna stoppa henne. Hade då varit mycket roligare ifall jag hade hånglat upp kvinnan från norska Gaylandslaget i Gayolympiaden som raggade på mig på Burger King. Man måste ju undra, hade hon blivit diskad av detta eller hade hon fått något slags av handikapp i hennes gren i sådana fall? Mest bara en rolig tanke.
Nej fan, det händer för mycket, jag tänker för mycket. Ha det i alla fall så jävla kul, för det har jag! Tror fan ta mig att jag skrattat bort rösten helt, lite jobbigt att inte kunna prata ordentligt men om jag ska se det från den ljusa sidan, imorgon spelar jag blues och njuter av var sekund. Det är fan semester

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0