Gymmet är ett ångestladdat imperium

Man hittar nog inte den stora skalan av periodare som man gör på gymmet. Det kan liksom inte finnas något som folk går mer på som en jojo än just gymmet, skulle vara vikten i annat fall som skulle gå fram och tillbaka på samma sätt. Vad som gör detta till något roligt är att se att gymmet alltid har mest besökare på måndagar samt efter julhelgerna, midsommar och dylika eventdagar. Har kommit fram att det utan tvekan handlar om ångesten över för mycket mat, alkohol och ohälsa med andra ord som ska tränas bort inom loppet av en timmes träning. Har även nu fått höra att det finns dem som tycker att all typ av ångest går att träna bort och jag hittar inte riktigt den förklaringen för det i mitt huvud.
Inte för att vara den som är den, då jag åter igen är den andra. Men vad har man egentligen för livsinsikt ifall man på fullaste allvar tror att en timmes träning löser all ångest?

Det blir lite som talessättet "ifall det största problemet man har är att kaffekokaren är sönder på morgonen så har man det bra" och ifall man kan träna bort all ångest som finns i världen så borde inte bara praparat tillåtas utan även så borde alla dem som kan det förstå hur otroligt lyckligt lottade dem är, även fall jag som skriver detta har det mest använda leendet i hela världen och jag har inte ens kritvita tänder som inte Lotta klagar över

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0