Motivation

Igår var det slagläge medans livbåtarna stulits av danska biltjuvar och situationen var inte rolig. Sömnen kom inte av sig själv men efter 2 glas whiskey och en cigarr, avslappning så sov jag som ett barn.
Det är märkligt vad lite som krävs för att känna en otrolig lycka, men men...
Vaknade efter 7 timmars sömn innan klockan orkade väcka mig, öste stereon direkt och kände en otrolig energi. Så pass att jag var på kontoret klockan 07.30 och hade handlat med mig frulle. Dansade ner på stolen, kände mig försliten som vanligt men började ösa in med stats i systemet, följde upp allt som gick att följa upp, ringde runt och tjatade på lite kunder och allt annat som hör till. Satte mig sedan och kollade på min budget, potentialen och vad som komma skall. Insåg i samma stund att det borde inte vara omöjligt, med en otrolig energi, allt för många övertidstimmar och en otrolig fokus så borde det gå, jag borde kunna börja haffa bonusar i nästa kvartal bara ekonomin vill sig väl och att jag orkar dra det tunga lasset.
Har en känsla av att det är nu det gäller, nu är det sexans växel som ska skrika när jag kommer tillbaka efter sommaren. Då energin finns till det och tiden får läggas på en och samma sak. Tillbaka till att avsätta all tid på alla vardagar fram till klockan 19.00 och finna hungern var morgon. Jag ska hitta samma känsla som det var innan den ekonomiska krisen och siffrorna såg gladare ut, en känsla av att vilja äta allt i ens väg och kämpa med hela kroppen för vart enda milimeter.
Siffror som visas nu ser bra ut men jag är fan inte nöjd, jag vet att jag kan fan så mycket bättre och det ska bli fan så mycket bättre. Det är dags för mig att sluta titta på mina svenska kollegor och titta upp mot kollegorna i grannländerna, bara jag sätter första prio på att jobba som en gnu så ska det gå vägen.
Motivationen är hög och viljan lika så, jag är envis och det ska märkas, det är dags att börja mata vinnarskallen med hunger och på tiden att accelerera i utveckling. Efter sommaren ska det festas mindre, fokuseras mer och finna mer glädje i allt som jag gör. Mitt hem ska vara i bilen och känslan av hem ska vara i vart enda stad som jag kommer till.
Jag är hungrig och vägrar att bli mätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0