Notiser

Hela mitt privata Centralperk är åt skogen! - Jag hade tidigare kanske en av Malmös sämsta pizzerier i samma hus som jag bor i, en som var helt underbar. Bettan ägde och drev den, ett ställe där man kom ner på söndagarna, snackade fotboll, Bettan bjöd på groggar när det var semestertider och man fick var annan pizza gratis. De hade en uteservering som bestod av 2 bord och 4 stolar, där man kunde sitta för att höra Bettan prata om allt folk som bor i huset. Där av så spelade det ingen större roll att pizzorna var ledsna. Där emot nu har dem fått dit folk som kan laga pizzor någerlunda, knappt förstår vad jag säger, kollar inte på fotboll, verka vara muslimer och skulle aldrig bjuda på grogg. Man blir deprimerad helt eneklt, jag vill ha tillbaka mitt centralperk!

Lillgåsen - Har kommit fram till att det ligger en hel del i det smeknamnet, och för er som inte hajar vad det är för mening i det så har det helt enkelt att göra med att saker och ting rinner av en som vatten på en gås. Det var Henke som tidigare kommenterat det till mig och jag har nu börjat inse att jag väldigt sällan säger meningar som "jag vill inte prata om det" eller dylikt utan har en tendens att alltid vända diskutionen till något annat utan att någon direkt märker det.
Är man lite sluten av sig så måste man väl ändå säga att det känns ganska gött.

Det handlar om självkänsla - En sak som är otroligt viktig och väldigt fin gällande egenromantik, det är en så enkel ska som att bara känna sig otroligt nöjd. Därför finns dessa ögonblick då man sitter i bilen, hög volym, solbrillor och ren körglädje. Inte för att man är så otroligt mycket för bilar men man kan le som ett litet barn av att köra bil så länge stämningen är bra.

Egenromantik - För er som inte känner till det är det mitt ord som beskriver situationerna då man gör allt det som man själv tycker om när ingen annan ser på, en så enkel sak som att sjunga "beds are burning", leka rockstjärna och dansa som en idiot. Med andra ord, något som sätter ett leende på ens läppar men som man innerligt hoppas att ingen ser. Där emot kan det även vara en enkel sak som att dricka en whiskey ihop med en cigarr som smakar mumma, lite bra musik, levande ljus på en tyst sommarnatt ute på balkongen bara för att njuta. Livet ska vara gott, därför har jag egenromatik i hög grad.

Vita lögner - Ett måste att lyfta upp. Lögner ses alltid så negativt och det är ju också en självklarhet. Där emot så försöker jag ju alltid hitta det positiva och fann vad jag sökte idag gällande lögner. Efter att Henke utbrister i telefonen "jag mötte precis upp Max" så kunde jag inget annat än le, jag hade varit där i över en timme. Lika så den efektiva lögnen "nej men det är lugnt, jag har pratat med honom", det finns ju inte en chans i världen att det är så. Detta är ju ironi och jag själv finner detta lite roligt.

Kvalitetstid - Nej jag pratar inte om det jag har med min pappa, det heter "är du hungrig?". Jag ska iof vara helt ärlig och säga att jag nog egentligen inte vet exakt vad det är, en sammanfattning av detta fenomen skulle väl vara att göra saker som känns gott men inte som fest utan bara lugnt, skönt och gott. Nu är det ju snart semester, solen skiner och grillarna går på högvarv. Därför ska det göras en mängd försök att göra en massa roliga saker som år en att känna sig mer nöjd med allt, och skulle jag missluyckas så kan jag alltid garva åt ironin över detta.

Skill-Gill - Lämnade tidigare idag över en femhundring till Jill, eller rättare sagt Flaggan. En femhundring med texten "To my dearest friend Skill-Gill, Thanx! / Hartler". Det låg mycket självkänsla över detta och min livs situation förändrades till pinnen över full pott.

Camp Jonzi - Skönt att se att Jonzi bygger ett kollo hemma hos Henke, fortfarande står klaffsängen framme utan att vara bäddad. 3 helger till och du förtjänar att få ett eget rum.

Onödigt men rätt - Vad som många gånger kallats för Lunarstorm för vuxna men vad som egentligen heter facebook måste få en stor eloge. Jag har några namn som ska lyftas fram, dessa personer är Lisa, Stella, Hindersson, Cliffmark, Kimpa och ett gäng till. Personer som gillar dessa onödiga konversationer som inte leder till något och inte har någon mening över huvud taget, utan endast leker med orden. Detta bevisar att ni har en fantasi och att den används, så dessa personer borde gå som förebilder i mitt tycke.

Hissen - Har efter någon timmes funderingar kommit fram till att personen som uppfann hissen borde få nobelpriset. För en söndag som denna så ville mitt högra knä vika sig ganska rejält och det gjorde tillräckligt ont för att tårkanalerna skulle öppna sig. Jag hade tidigare läst en lista över vad vi män värderar högst här i livet och jag kan säga att den inte stämmer för när jag såg hissen och kom på hur skönt det var att åka hela vägen upp till dörren så var det en obeskrivlig känsla. Inte skulle mat, upplevelser och sömn gå före detta fenomen inte. Än värre var det iof med listan som sa att sex låg efter alla dessa 3, plus då självklart hissen. Där emot så borde det gå att göra sex till en bättre upplevelse, blanda in mat och varför då inte i hissen också. Sova är ju min egen favorit hobbie men det går ju att göra efteråt, eller är det någon som gör detta innan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0