Tissel, Tassel i gymmafan

Det är mycket möjligt att jag är en av få som vill vara för mig själv när jag tränar, att helt enkelt fokusera på det som jag gör och ska göra istället för att se gymmet som en fritidsgård där man umgås. Därför så håller jag mig bra anonym och tycker om att ha det så. Men vad som är störande är alla dessa som hela tiden tittar sig över axeln, de som tisslar och tasslar med någon vän i bakgrunden om något som man inte vet, då man står på löparbandet framför dem och det enda man vet är att det jävlar i mig inte är min röv som de kollar in. Något som sätter pressen på en själv ifall man ska tvinga sig att köpa spandexbyxor med rädslan för att utlösa tumult och personskador då folk flyr mot utgången så håller jag mig till att bara störa mig lite smått av det.
Även detta när andra pratar med varandra, framför allt när det endast viskas. Då är man ju helt utanför. Det är liksom sin sak när det är några stolpskott som står och pratar om något som bara är idiotiskt och man kan se ner lite på dem, dock är man svensk, kollar bort, skrattar så att ingen hör det och fortsätter med det man håller på med. Där emot de som viskar med varandra, då känner man sig bara ensam. Det var liksom bättre förr när man fick ha mobiltelefon på gymmet, då kunde man ju i alla fall låtsas prata i telefon med någon undertiden som man tränade, nu får man bara hemska tankar om spandexbyxor.
En annan sak på gymmet som är riktigt jobbig är dessa utomjordingar som inte bara kan göra en övning och känna sig nöjda över det, utan även måste stöna som att de föder barn och nyttjar samlag samtidigt. Det är antingen därför eller för att musiken är så dålig där som folk kommer dit med Ipod. För något mer otäckt får man fan ta mig leta efter.
Annars så är det mycket med just det här med klädsel. Man hittar dem som kommer i tjocka byxor, luktar som Gambias flyplats och verkar ha en märklig syn på det här med att träna, andra överanstränger sig och går klädda i ett ställ som påminner om en mankini bara att det är ett ställ i flera delar, hur fan nu detta kan gå till. Men det är rysningar, ett läge där inte en skolsystern kan tänka sig hålla handen. Tycker därför att man borde efterlysa en dresscode på gymmet, rätt och slätt "Se ut som folk!"
Tillbaka till det jag var lite inne på precis också, doft. Det finns ju duschar på stället, det ska inte behövas installeras tvättmaskiner också för att folk inte ska lukta surströmming innan de börjat träna. Kan man lyfta 200kg i bänkpress så borde man inte vara rädd för tvål, bara rädslan för spendexbyxor består så är jag fullt nöjd.
Dessa regler och lagar plus lite där till borde tryckas upp på alla gym och i alla regelböcker, kanske något för piratpartiet att lyfta upp i EU för att ge tillbaka något till de personer som bestals av något som inte är stöld för att sedan ge tillbaka lite värdighet. Men som tidigare sagt, jag är ju liberal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0