Favoriternas mening

Jag älskar sköna meningar, meningar som kan ha en betydelse som klingar bra, citat som vänder på orden och alla andra anledningar till varför det gör det till just en skön mening att säga. Men när man börjar tänka på detta så finner jag en mening som antagligen slår alla andra att säga då detta är betonat av enormt mycket känsla, och nej, det är inte "Jag älskar dig". Den meningen är bara uttjatad och den sägs allt för många gånger utan några känslor alls.
Där emot den enkla meningen "ah jag vet inte". Liksom hela grejen med just dem orden kan ligga i förklaring till att jag inte pallar att svara korrekt på frågan, att jag inte vill svara på frågan, att jag faktiskt inte vet men nöjer mig med det, att den andra som frågar vill veta vad just jag tycker men att jag inte vill svara... jag ni förstår nog vad jag menar. Men att man just stöter bort allt ansvar och bara blir lämnad i fred genom endast använda fyra ord.
Självklart som en ansvarsfull person så använder jag denna mening väldigt sällan och aldrig till något som har en betydelse för mig. Dock så är de gånger som man använder meningen otroligt sköna.
Hela grejen är att man slipper att tänka, man slipper att bli störd och när man inte vill bli detta så är det ju bara så förlösande. Så om du undrar varför jag skrev just den här texten så är mitt svar utan tvekan ah jag vet inte men det kändes jävligt skönt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0