Man kan inte känna sig mer hemma än vad jag gör

Som ni säkert känner till så far jag runt i bilen på mitt arbete och arbetar i olika städer var dag. Något som jag tycker bra mycket om, inte bara för att jag älskar mitt arbete utan också för att man får känna av atmosfären på så många olika ställen. Man hittar skönheten i olika städer och så mycket att tycka om. Men även fall det finns så mycket att tycka om i de olika städerna som jag arbetar i så finns det inget som går upp mot känslan när jag närmar mig Malmö stad, en känsla av att jag är en del av Malmö och att jag gör något för staden. 
Att sedan komma in i Slottstaden när solen skiner får en bara att känna sig som hemma, det är som att det är skrivet "mitt hem!" över hela området. Att kunna gå ner till mataffären och bli mött med orden "tjena Max, läget?" av dem som jobbar där, att bli kallad amigo av grabbarna i gatuköket, att alltid bli bjuden på extra saker när man handlar sushi och helt enkelt bli igenkänd i området.
Det sägs att om man är född i oxens tecken så betyder hemmet väldigt mycket för en. Brukar många gånger tycka att sådant är en bra gnutta hyckleri och ett sätt för att dela in folk i fack även fall en del av det kan stämma. Och just detta med hemmet är antagligen så mycket mig som det kan bli.
Jag bor i parkernas stad mellan 4 parker, nära till centrum och en miljö runt omkring mig som jag älskar. Det är fan ta mig inte konstigt att jag är så jävla glad när man knappt kan ha det bättre.
Att hitta hem är känslan när allt bara stämmer överens, tryggheten, glädjen och känslan av att trivas går samman till ett. Och utan känslan av att ha hittat hem är man en förvirrad själ som istället för att njuta försöker hitta fel i allt runt omkring, och med tanke på att jag säger det så kanske det borde stå i oxens tecken det med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0