Också en Megane...

Jag lämnade in bilen idag för att få den fixad, lagom road som jag var av bara det. För att sedan tvingas ta en taxi ner till Värnhem för att hämta ut en hyrbil och får en Renault. Inte nog med det så är det en Megane, bilen som gud glömde.
För att förklara lite mer om denna bilen så ska jag här ge er några inblickar i hur den fungerar. Först och främst så klarade inte bilen av att köra om en långtradare då den accelererade lika snabbt som den fula lilla franska bilen, den luktar som den är hämtad direkt från havets botten och efter 45 minuters cd dog systemet och varningstexten "cd is turning down, to hot" kom upp, tydligen sådant som händer alla titt som tätt... Bilen är till och med så pass illa att blinkersen hörs som ett nintendo 8-bitars-spel var gång man använder den, så pass illa så att man helst vill hoppa över att använda den.
Inte nog med det så har jag gjort allt för att gömma bilen inför mina möten, förstår verkligen inte iden om denna bilen. Designen är inte fullständig, inte ens halft och den sörplar lika mycket soppa som en Saab 9-3 som både är större och snyggare. Men framför allt så förstår jag inte hur denna fula skapelse kan bli såld.

Bilens prestanda:

0-100kmh: Ej möjligt
Miljö: Smälter inte in
Topp hastighet: Klarar skymd landsväg utan andra bilar eller djur
Ekonomi: Tydligen inte
Säkerhet: Ingen statestik


Där emot så har jag hittat några bra punkter med bilen i alla fall:
  • När jag står bredvid den så ser jag förbannat snygg ut (men som om jag hade en dålig ekonomi)
  • Instruktionerna är inte på franska
  • Till och med cd-spelaren hjälper till att värma upp bilen på morgonen
  • Nyckeln är så ful så att inte ens en tjuv skulle sno den
  • Jag kan omöjligt åka dit för fortkörning i den
  • Den hörs som en damsugare (men går ungefär lika fort som en)



Bilen får i slutbetyg 1 fransk ratt, mest för att den är röd. Denna bilen måste ju ge hopp för Volvo och Saab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0