Som taget ur X-Files

Låg bekvämt i min soffa precis och kollar självklar på CL-fotbollen som många andra, då jag vände blicken ut mot fönstret och la märket till att min kringelväxt som jag har i fönstret har två små hårklämmor som håller fast den mot de två pinnarna som sitter i krukan.
Kände direkt kalla kårar, "the truth is out there". Man kan ju inte låta bli att undra vem som satt dit dem, är det floristen, någon som varit på besök eller något som inte går att förklara.
Den är fortfarande grön men det växer inga blommor på den, dock så är det förklarligt men inte hårklämmorna. Har de varit där ett längre tag utan att jag ens lagt märket till dem eller är det mystiska fuffens bakom detta fenomen?
Frågorna är många men svaret hittas inte även fall jag misstänker grannen som såg förvånads fullt glad ut över att se mig. Det är som ett Cluedo utan några svar, spänningen stiger. Är jag i fara? Finns det några journummer för sådana här fall?
Detta kan vara förklaringen för mina sömnproblem, kanske mitt undermedvetna har talat utan att jag lyssnat, så kanske även jag är gärningsmannen i detta fall. Känner att detta är djupt oroväckande, och kanske det inte hade sätt ut så här ifall vi hade haft en socialdemokratisk regering men jag kan ändå inte svara på frågan. Men det känns som att jag kommer allt djupare och djupare i denna frågan, mina perspektiv är vidgade och jag försöker i alla fall att hitta sanningen.
Jag funderar på att sända en insändare till tidningen men jag litar inte på att dem inte kommer att vinkla det, är detta höger eller vänster, kan det tolkas som diktatur. Vem är jag egentligen? Är min självbild helt fel?
Känner direkt att detta mystiska fall börjar gå mig åt huvudet, kanske talar detta till mig om synskon som jag borde fått men aldrig fick, det gör att jag vill hitta det. Undersökningar säger att den mänskliga hjärnan vill få oss att tro på övernaturliga saker, men detta handlar ju kanske om min bror som jag aldrig träffat, det går inte att bara skjuta åt sidan. Jag måste göra något men den enda slutsatts som jag kommer fram till är att det är påslakanen som behövs bytas mot nya så att jag kan sova på saken....
Så glöm aldrig, the trouth is out there! Och om ingeting annat så fungerar min fantasi utan tvekan helt perfekt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0