Tid, produkten vi inte har

Känslan av att vara bakfull utan att ha druckit är känslan av att vara slutkörd då tiden inte räcker till. Var vecka går i 110 knyck och man hinner inte stanna upp. Förkylningen vägrar att ge sig av och sömnen får ta stryk, då man hamnar i ett läge där man oavsett vilket måste hålla huvudet lågt för att inte spilla energi. Man försöker att sova allt mer och mer men det vill sig ändå inte, istället får man andas in och andas ut för att sedan tänka framåt, hitta fokus för att försöka hitta ett tunnelseende i det man gör för att kapa alla onödiga saker runt omkring för att hitta ryttmen som krävs. Detta även kallat för tunga tuffa tider.
Inte nog med detta så ska man tvingas att flytta tillbaka klockan en timme, ett fenomen som jag inte förstår mig på. Men inte nog med det så såg jag för en stund sedan att någon idiot förstört min backspegel på bilen så att jag nu tvingas göra om min morgondag för att få det fixat.
Jag kan inte bry mig allt för mycket för att energin inte finns där, jag orkar inte bry mig men det skaver ändå. Jag vill bara andas in och ut, slappna av och komma bort en stund. Men det är tid kvar, tid som går fort. Måste ända in i kaklet och lite där till, inte dags att koppla av ännu, fortfarande mycket att göra. Det känns bara jobbigt och jag behöver samla mig, snart är det fyra dagars ledigt och många timmars sömn. Just nu är jag bara lite bitter och mycket ironisk, detta är målrakan till mitt för tillfället personliga helvete som skaver men snart går jag i mål som en vinnare. För innerst inne vet jag att det finns ingen skönare känsla än just känslan av att klarat av något som verkligen är jobbigt.

Andas in, andas ut. Jag kan flyga, jag är inte rädd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0