Om man bara hade kunnat dela upp allt i milstolpar

Satt och tänkte på det med att dela upp alla mål i milstolpar och om hur mycket enklare allt blir ifall man delar upp alla sina mål i delmål. Inte för att det är något stort eller något komplicerat men för att göra det mer intressant så lyfte jag upp det någon nivå och kombinerade det med klyschan om meningen med livet.
Jag vet inte så hemskt mycket även fall jag många gånger tror det, men när någon säger till mig att de vet meningen med livet men inte vill säga det för att man ska finna det själv så tror jag att det är så mycket bullshit som det kan bli, därför så får jag ett illamående. För meningen med livet måste vara annorlunda för alla även fall vi har våra likheter, jag kan inte svara på frågan och som jag tidigare idag skrev så handlar även detta om värderingar och värderingar förändras. Så om jag skulle svara på frågan om meningen med livet så kommer förklaringen här efter.
Om man precis som man delar upp ett mål på olika delmål så gör man det enklare för en själv, samt får ett bättre perspektiv på hur nära man kommit det stora målet samt hur man når hela vägen. Så om man i frågan om meningen med livet tar och bryter ner allt i små delmål så måste allt bara bli mycket bättre. Som exempel på små delmål så borde det närmsta delmålet vara att vakna med ett stort leende imorgon, att göra allt för att få min omgivning att må bra, att sköta mitt jobb på absolut bästa vis och allt annat smått som man kanske inte alla gånger tänker så mycket på men som kanske i det stora hela betyder allt. Det fyller ju en stor mening och du får en mening som hela tiden förändras, samt förhoppningsvis gör dig glad av att klara av alla dessa små delmål.
På detta vis så har man flyttat frågan om meningen med livet från den svåraste frågan av dem alla till den enklaste handlingen. För innerst inne så vet jag det, ju enklare man gör det desto bättre blir det.

Jag är inte komplicerad, jag tänker bara för mycket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0