Tosiga Ting

Är fast troende i att alla har märkliga saker och ting för sig bara att dem inte pratar om dem, saker som kanske endast dem själv känner till eller bara de som står dem absolut närmast. Även vissa saker som bara rent av är tosiga men det är flertalet som gör det samma. Kan nog säga att jag tror att jag har fler tosiga saker för mig än många andra men det är ett tecken för mig själv att jag mår bra och har det roligt. Just därför så tänkte jag dela med mig av dessa goda ting.

Självklart så har jag det klassiska med att tro att det sitter tur och otur i snusen. Jag precis som många andra bytar ut snusen så fort det går dåligt för mitt lag när jag kollar på fotboll. Vet dock inte ifall jag tror på det riktigt men det känns bra att göra och därför så gör man det bara. Ett faktiskt ganska förekommande fenomen.

Jag litar aldrig på klockan, så innan var natt när jag ska lägga mig så kollar jag alltid så att knappen verkligen är på genom att skruva visaren tills att den ringer bara för att vara på den säkra sidan. Inte nog med det så är det första som jag gör på morgonen är att titta på klockan så att jag är säker på att allt blivit rätt.

Jag tvättar aldrig en fotbollströja fråns att laget förlorat en match oavsett vilket. Kanske en av de vanligaste

När jag ska hälla upp ett glas vatten hemma så sköljer jag alltid glaset tre gånger innan så att jag får kallt vatten samt att jag har något att göra under tiden.

Jag sjunger och dansar totalt för mycket när jag är ensam hemma, mest bara för att jag mår bra

Jag litar aldrig på att växellådan är i rätt växel när jag ska starta bilen

Jag har ett otroligt begär av adrenalin och måste utmana mig själv ibland bara för att känna en kick. Känner det därför alltid jobbigt att se Hallandsåsen när det är snö då jag lockas av tätskogen som går hela vägen från toppen till dalen.

Jag sover ibland på soffan bara för att jag känner för det men förstår inte riktigt varför. Kanske förbereder mig inför äktenskap men är inte helt säker.

Hatar att nästan alla mina strumpor är svarta då det är mindre skillnader på dem men jag måste kombinera dem korrekt trots att det allt för ofta inte blir så.

Jag klarar inte av att äta kantstött frukt är är alldeles för petig gällande frukt och grönt över huvud taget, så pass att jag till större del av det inte har frukt och grönt hemma. Köper jag hem det så använder jag det direkt, annars så kasstar jag det väldigt snabbt.

Har svårt för att sova ombord i fordon av olika slag och vill alltid känna att jag har en plan ifall någon olycka skulle hända.

Så fort jag ser en boll så hoppas jag att den slås mot mig

Har panik över folk som känner igen mig och ska hälsa när jag inte alls känner personen i fråga, söker därför inte ögonkontakt med folk i det privata om jag är på stan utan vill mest lämnas i fred. Är där emot alltid glad för att prata med folk som jag känner eller känner igen.

Tar alltid överdrivet mycket när det gäller mått för att vara på den säkra sidan.



Tror nog att det finns en hel drös till med sådana här små saker som jag namnger till Tosiga Ting, något som vi alla måste ha i en större eller mindre skala. Dessa ting som för mig ofta avgör ifall en person är intressant eller inte. För visst är det fasionerande vad folk gör och framför allt gör när ingen är i närheten. Lite om hur folk beskriver lycka på sitt egna sätt, synd bara att folk inte delar med sig mer av detta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0