Veckan i ord

Lund-Lomma-Lödde-Halmstad-Falkenberg-Helsingborg-Laholm-Båstad och hem igen, rulla rulla, äta, fodra, träna. Slappna av, slappna av. Hitta ryttmen, finn takten & skapa hunger.
Maskin, ånga, omänsklig, tunnelseende och olaglig körning i tunnelseendet. Framåt, framåt, framåt! Trivsel, mig själv, för mig själv, tankar, ideer, sätta i bruk, att skapa, skapa det jag i framtiden ser.
Fokus, koncentration, vinnande koncept och rutin från en tidig ålder. Budget, bonus, klapp på ryggen och skall inåt. Fortare, fortare, fortare för att nå ljuset i tunneln.
Skratta, le, skämta, humor. Skapa välfärd, jag är min egen välfärd i en bil 110 knyck vart affärer än tar mig. Sömn, fritid, frid och min egenromantik.
Smärta, flås, puls, träning. Knän, blodsocker och levande i allra högsta grad. Ett snäpp till, två till, tre till... Finna den optimala takten, optimalt, maximalt och marginalt. Åter igen levande, som optimalt, maximalt som marginelt.
Motpol, medpol, rundgång - Harmoni. Carpe Diem, fånga dagen och lite där till. Man lever bara två gånger och pensionen är inte bra. Halv 10-taggare, rutin och njut. Vakna, sov och hitta takt. Jag är din morgondag som du aldrig sett den, motpol, underkassta sig - För att finna glädjen, lyckan, livet. Livet leker - Gör något av det. Fredag och fridens liljor. Ordbajsa, njuta och bara vara när man lever i lilla landet lagom

Saker blir vad man gör dem till, ingen skrattar sig hela vägen till banken men man kan alltid bjuda på ett leende. För åter igen är ordet balans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0