Onsdag

Klockan är 16.20, jag sitter i soffan och snörplar igenom Canal+ och har inte klätt på mig ännu. Gjorde inget speciellt igår mer än se MFF mot Fullham för att sedan komma hem igen för att sedan sova, så pass gott att jag inte vaknade fråns klockan hade slagit 14.00. För att sedan strosa omkring lite i lägenheten, ta en tur ut på balkongen, fundera på att gå ner att träna men sedan inse skönheten i att inte göra något, det vackra i att ha semester och bara vara en soffpotatis i dess fulla drag.
Så jag skapade en lite lättare plan för dagen och skapade dagens välfärd. För att slappa kan jag inte göra hela dagen, jag ska ju ut på en middag ikväll som jag vill minnas ska vara vid klockan 19.00 och för att få en snabbstart på energin som ska väckas igen så tänkte jag stanna kvar på soffan fram till klockan 17.00 för att sedan gå upp och göra en jägertee, dricka den i lugnan ro medans jag läser nyheterna i en 20 minuter för att sedan spela lite gitarr i en 40 minuter, balsamera mig i duschen, trycka på ythöljet av kläder, kama benan och se till att lukta gott för att sedan sätta mig ner med en Lagavulin 16, förbarma mig över att jag inte har någon Cohiba hemma (ger det 5 minuter så att bitterheten består. För lite bitter måste man vara, det är ett tecken på att man förstår verkligheten). Men att sedan dra upp ett leende av whiskyn, koppla av 5 minuter för att sedan få på skorna och lämna dörren.

Semester är så fint att jag till och med planerar min slöhet för att det inte ska bli för mycket - Jag tror aldrig jag mått bättre. Detta för en inre sikt om vad välfärd verkligen är

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0