Att vara eller inte vara

Har ni någon gång önskat över att ni kunnat styra allt. Att ni kunnat strukturera allt runt omkring till allt som ni planerat det men att sedan allt glidit ifrån det mål man önskat?
Jo, jag vet, jag beskriver allt det som kanske alla önskat men inte nått. Men kanske är det just denna bit som just är problemet, vi jobbar mot en punkt som inte går att nå medan vi kommer till en punkt som ligger mitt emellan medan frågan är om vi nöjer oss. Samtidigt så kan vi vända på det, vi kan göra oss nöjda medans som vi kan kräva mer av oss själva som i samma stapel inte kan avslöja om vi gör det optimala. Om pengar och framgång överväger lycka och om lycka är det som vi upplever för stunden, vad vi vill leva i och vad vi vill uppleva.
Jag önskar att jag skulle kunna svara på den frågan samtidigt som jag inte skulle vilja ge ett svar på den om jag visste för att låta den vara en av livets stora frågor. Men vad jag kan inse är värdet av att veta vem jag är och hur mina tankar fungerar. Vad jag vill och inte vill, vad jag tycker och vad jag inte tycker om samt av vad detta enkla budskap ger mig, självsäkerhet, personlighet och lycka för att kunna luta tillbaka mot det jag är. Skriften, orden, vetskapen och att vara mig själv. Personen som man inte kan fly ifrån, säkerheten och tryggheten. Men trots allt detta så återkommer önskan av att kunna styra över allt även fall självsäkerheten, personligheten, skriften, orden och allt annat skapar vägen framåt men just utan att veta vad som händer, spänningför att liva upp men fortfarande önskan av att redan veta.
Kanske för att veta mina egna begränsningar, kanske för att ha något att sträva efter eller bara något som kallas för livet, ett sätt för att få det till ett av livets stora frågor. Men märkligt nog är frågan bara, kan jag få det bättre och hur blir jag nöjd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0