Hej hopp!

Tänkte börja med att prata nattliv, inte för att det är nödvändigt eller för att det är bra och när jag säger nattliv så pratar jag inte om de kvällarna/nätterna som jag slår klackarna i taket och unnar mig lite skoj. Utan de nätterna som jag springer upp ur sängen i sömnen, ut i vardagsrummet och har inte en jävla aning om varför. Ibland får jag med mig papperskorgen, ibland springer jag in i soffbordet men nu senast så lyckades jag smälla in vänsterhanden i dörrkarmen så att jag nu sitter med ett uppsvullet pekfinger som verkar brutet.
Det verkar som att universum slår tillbaka mot mig, roar jag mig inte tillräckligt i nattlivet så straffas jag under vardags nätterna. Så till dig den store, du som regerar där någon stans. Ta detta som ett hot, antingen så slutar du med att vara dum mot mig annars så får jag köpa kinky saker som spänner fast mig i sängen hela natten igenom, alternativ sover i hockeyutrustning.
Hur som, skärpning!

Känns lite jobbigt att inte kunna spela gitarr då pekfingret inte har styrka nog för att trycka ner en sträng. Men det positiva är väl att jag har en ny gitarr och funderar nu på att stränga om den andra till en vänstergitarr. På så vis kan jag spela plus att jag får användning av min dubbelhänthet eller hur fan de ordet blir. Kanske leva ett rockliv helgen igenom för att avsluta med orden "The King is alive!". Detta mest i beaktning till att mitt barskop börjat få en karriär, behövs tömmas lite samt att de 10 flaskor whiskey som står där är ingen en Jack Daniels och större delen är samlings exemplar till bevis att det ekonomiska läget förbättrats under 2010. Där av behövs ett bakslag i utvecklingen och ett bevis på att man lever.

Så vad som kvarstår är då planen för strukturerad glädje. Detta börjar med jobb, jobb... jobb, jobb, jobb och lite jobb där till. Där efter en hemfärd med bra musik i lurarna, ett leende från ena högra örat till det vänstra för att komma hem och styra upp en plan.
Sedan kommer lördagen där det bär av till Köpenhamn, shopping, uteservering och allt vart vinden tar oss. Synd bara att inte flygbåtarna fortfarande går, det vara bara så underbart med en avslutning på Cafe Malmö i Köpenhamn. Men men, man får inte allt här i livet, bar det man tar för sig.
Annars så blir det att boka flygbiljetterna till Dubrovnik då vi lyfter den 4:e juli för att uppleva balkans bästa och allt vad som kan höra där till. Samtidigt så stångar jag mig blodig för att finna billiga biljetter till New York i höst/vinter även fall jag insett att det är för tidigt att titta på det, men vad kräver inte ett struturerat leende?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0