Min kommentar om den kungliga vigseln

Jag har väl tagit sida en bra bit innan om att det bara varit för mycket om denna enkla sak, Daniel fick den gamelmodiga elektroniska fotbojan i kungligt maner då han tvingats lära sig att hålla ett stenansikte , vika på ett sätt som ingen annan gör och bete sig på ett vis som ingen annan trodde fanns. För att det sedan inte ska vara nog med det så flyttar dem en fotbollsmatch till TV4sport för att sända ett bröllop som inte bara stör den allmänna ordningen utan även ska tvingas att hålla igång i timme efter timme och inte för att det ska vara illa nog, för inte är någon av oss bjuden på festen som går efter och inte får vi smaka på det goda.
Jag har inget emot vår monarki, jag till och emd tycker att det är bra att vår kungafamilj kan representera vårt land på ett bra vis vilket jag tror ger inkomster till Sverige men jag begriper mig bara inte på varför det är så stort intresse runt detta bröllop. Det kommer ändå att vara bilder i vart enda skvallertidning en månad framöver som försöker överdriva saker och ting.
Jag tycker själv att det hade varit större ifall Victoria och mannen från Ockelbo hade flytt landet, försvunnit från allas sikt, tagit sig till Vegas och gift sig i ett kapell med tusen nyonskylltar med en präst i Elvisklädsel i ett onyktert tillstånd för att sedan filma en fy helvetes fest inkluderat allt för att kunna ge tillbaka till det svenska folket i ett bevis på att dem inte alltid är så stela och att även dem är mäniskor. För det hade i min åsikt gjort dem mer folkkära och omtyckta, för inget har väl gjort konungen mer omtyckt än när man haffat honom i 200 knyck i sin ferrari eller när de fann honom slängandes med de lurviga nere på Stureplan. För att någon stans så vill jag tro att vi lever i en ny tid där vi finner respekt för folk som går ut och gör det som ingen annan trott att de skulle våga och åter till mig själv så hade jag respekterat dem mer för en sådan sak och upplevt dem som att vara sig själva utan en fasad som endast följer en alldeles för lång tradition.
Dock så känns det som att man måste vara en furste från Monaco för att kunna göra något sådant för att kunna trivas i sin situation och bli kallad för skandalernas man även fall det står Prins Albert i passet.
Så till slutsatsen, skönt att allt är över och att efterskalvet kan börja i den billigare median så att vi normala slipper att drabbas ut av det och det enda som man kan önska sig nu är att Kungen gör något bra för löpsedlarna och bevisar att han såväl har humor och en gnista roligt att leva för, så varför inte en utekväll med prins Albert av bästa slag för att nå en stjärnstatus som han innerst inne har.

Länge leve Kungen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0